شناسهٔ خبر: 50239229 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گلایه شدید منصوریان از توهین به مربیان ایرانی

قانون جذب مربیان و بازیکنان خارجی واکنش‌هایی را در پی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا منصوریان سرمربی صنعت نفت آبادان نامه ای خطاب به دکتر شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال نوشت. او گلایه کرد از پاره ای از اتفاقات.

منصوریان نوشت: «ضمن تبریک پیروزیهای غرور آمیز تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همچنین تداوم این روند رو به جلو ، تصمیم گرفتم چند جمله ایی را بعنوان حرف دل بازیکنان و مربیان فوتبال کشورمان به اطلاع حضرت العالی بعنوان جوانترین رئیس فدراسیون فوتبال برسانم . نزدیک به بیست سال هست که در لیگ حرفه ایی ایران ، مربیان و بازیکنان ما بعد از بستن قرارداد هیچگونه تضمینی برای دریافت مبلغ قرارداد تا پایان فصل را ندارند ، هر سال بعد از اتمام فصل بخش اعظمی از پول خود رو دریافت نمیکنند و مجبور میشوند برای قرارداد سال جدید از حق خود بگذرند و سال به سال طلبها بیشتر و باشگاههای فوتبال هیچ علاقه ایی به تسویه  ان ندارند مگر چند باشگاه انگشت شمار و بعضا خیلی از ان باشگاها منحل و طلب مربیان و بازیکنان به ورقی از صفحات تاریخ تبدیل میگردد.»

او توضیح داد: «علت اصلی این موضوع برتری روابط به ضوابط در فوتبال بوده و همواره تلفنهای غیر ضروری و روابطی و ارتباطات پشت پرده و بهانه هایی از فبیل ، فوتبال را نمیتوان تعطیل کرد ، احساسات هواداران ، فردا باید جوابگو باشیم و و و و هزاران بهانه دیگر . هرگز عزمی جزم نشده برای مبارزه با موضوع فوق الذکر ، تا جایی که یه قانون عجیب و توهین آمیز وارد فوتبال شده مبنی بر اینکه اگر باشگاهی بازیکن و یا مربی خارجی جذب کند ، باشگاه باید کل پول قرارداد او را گارانتی و در حساب مشخص قرار دهد تا در زمان اختلاف ، فدراسیون فوتبال به انها پرداخت نماید که مبادا مربی یا بازیکن خارجی بروند و به دادگاه CAS شکایت کنند و حکم تعلیق یا انظباطی بگیرند !آیا این قانون توهین مستقیم به مربیان و بازیکنان وطنی نیست ؟ ایا این قانون شبیه قانون معروف قبل از پیروزی انقلاب نیست ! ایا این قانون به باشگاها اجازه نمیدهد تا حق مربیان و بازیکنان وطنی را براحتی خورده و حقاشان را پایمال کند به انها توهین شخصیتی هم بشود ؟ دیروز صحبتهای حضرت اقای حجت الاسلام اژه ای رئیس محترم قوه قضائیه را در مطبوعات و رسانه ها میخواندم ، مبنی بر دفاع از حق و حقوق  ورزشکاران و مربیان داخلی . تاکید ایشان بر گرفتن حق و حقوق قهرمانان داخلی. ایا مسئولین قضایی  ما میدانند مربیان و بازیکنان فوتبال باید بابت طلبشان از باشگاههای داخلی به مراجع قضایی   afcو cas  خارج کشور رجوع کنند؟»

منصوریان همچنین نوشت: «چون هیچ عزم محکمی در جهت حمایت از کمیته های انظباطی ، تعیین وضعیت و صدور مجوز حرفه ایی از سوی مسئولین فدراسیون فوتبال علی الخصوص شخص اول فدراسیون فوتبال در بیست ساله گذشته در داخل کشور نبوده است . آیا در فدراسیون فوتبال ما در بیست سال گذشته این موضوع رعایت شده؟ هیچ وقت از یک مربی و بازیکن و ورزشکار پرسیدید به جز ورزش چکار میکنند؟ منبع درآمد انها جز قراردادشان چیست؟ ایا قهرمانان ملی و فوتبال ما بیمه بدنی حین انجام ورزش قهرمانی دارند؟در صورت عدم دریافت حق و حقوق خود از باشگاه تحت قرارداد چگونه زندگی میکنند؟ شاید تنها ۱۰ درصد قهرمانان ما قادر به انجام ریسکهای اقتصادی باشند و با راه اندازی بنگاههای اقتصادی منبع درامدی برای خود فراهم کنند . ایا حق مربیان زحمتکش و بازیکنان وطنی فوتبال ایران و ورزش ایران نیست که انها هم مثل مربیان و بازیکنان خارجی تضمین دریافت قرارداد و یا گارانتی بانکی داشته باشند . ایا وقت اون نرسیده ضوابط و قانون رو به روابط ترجیح بدهیم .چند روز پیش خبردار شدم مسئولین کمیته تعیین وضعیت اعلام امادگی کامل کردند که در هیچ صورت حاضر به اجازه صدور کارت بازی برای تیمهای بدهکار نیستند ! و در صورتی تیمهای بدهکار میتوانند لیگ را شروع کنند که بدهکاران داخلی و خارجی خود راضی و طلبشان را پرداخت نمایند و مسیر روابط و لابی گری را بسته اند . احسنت ، احسنت . به این عزم ، که صد البته حمایت میخواهد و حمایت از سوی شخص اول فدراسیون فوتبال !»

او نوشته خود را اینطور تمام کرد: «حال از شما مدیر جوان خواهشمندم ضمن حمایت از ایده فوق الذکر و برای سلامتی مسیر ورزش و فوتبال دستور بفرمایید تا پرداخت کل بدهکاریهای تیم های لیگ برتر به بدهکاران داخلی ( مربیان و بازیکنان ) اجازه صدور کارت و شروع مسابقات رو ندهند . بهتر است یک هفته یا دوهفته دیرتر لیگ را شروع کنیم اما یکبار برای همیشه داستان ارتباطات و لابیگریها و فشارهای بیرون از فدراسیون را برای همیشه از بین ببرید و اولگویی باشید برای نسل جدید مدیریت .»

252 252

نظر شما