شناسهٔ خبر: 50239212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شبکه آبرسانی نصرآباد تفت با ۶ میلیارد تومان اعتبار اصلاح می‌شود

یزد-ایرنا- مدیرعامل آبفای استان یزد گفت: اصلاح شبکه آبرسانی نصرآباد در اولویت کاری اداره آب و فاضلاب شهرستان تفت قرار دارد و با اعتبار ۶ میلیارد تومان طی ۵ ماه آینده انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اصغر ریاضتی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات آب شهرستان تفت با اشاره به مشکلات روستای نصرآباد در آب آشامیدنی، افزود: با توجه به اعتباری که نماینده تفت و میبد و دهیاری این روستا می گذارد در روزهای آینده پیمان کار این پروژه مشخص و آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه باید سرانه مصرفی در روستای نصرآباد کنترل شود، ادامه داد: حفر چاه، ساخت مخزن و تعویض کنتور برای این روستا اقدامات بعدی است که انجام می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد به پروژه آبرسانی سانیج تفت هم پرداخت و گفت: مراحل پایانی لوله گذاری را سپری می کنیم که با توجه به سنگی بودن ۳۰۰ متر مسیر تا ۱۰ روز آینده لوله گذاری تمام می شود و تلاش می کنیم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی به حاشیه های حفر چاه در دهستان زردین اشاره کرد و اظهار داشت: قرار نیست چاه جدیدی حفر شود بلکه به واسطه تخریب یک چاه، جا به جایی صورت می گیرد که مردم زردین هم از آب آن بهره می برند.

ریاضتی درباره مشکلات آب آشامیدنی، اصلاح کنتور و شیر فلکه آب دهستان بنادکوک تفت هم قول مساعد پیگیری و رفع را داد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان تفت هم در این نشست گفت: روستای نصرآباد هزار و ۸۴۵ انشعاب آب دارد و درخواست حفر چاه جدید کرده ایم که منتظر مجوز آب منطقه ای هستیم.

مهدی خلاصه زاده افزود: با اصلاح شبکه های فرسوده این روستا بخش بزرگی از مشکلات حل می شود و احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

در ابتدای نشست فرماندار، بخشداران مرکزی و بخش نیر شهرستان مشکلات آب مناطق مختلف را عنوان کردند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما