شناسهٔ خبر: 50239001 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برنامه‌ریزی برای تبدیل ۱۰ درصد از موتورسیکلت‌های تهران به موتورسیکلت برقی

مهدی بابایی

استاندار تهران از برنامه‌ریزی برقی کردن ۱۰ درصد موتورسیکلت‌های تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت از ساخت و بهره‌برداری از موتورسیکلت‌های برقی گفت: یکی از تاکیدات اصلی رئیس‌جمهور و یکی از برنامه‌هایی که بنده در جلسه هیات دولت ارائه کردم موضوع آلودگی هوا بود و در این خصوص لازم است به تمهیدات لازم اتخاذ شود. در مورد موتورسیکلت‌های برقی نیز مستحضر هستید که آلایندگی یک موتورسیکلت کاربراتوری بعضا به اندازه شش تا هشت دستگاه خودرو سواری است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانش و تکنولوژی ساخت موتورسیکلت‌های برقی را داریم، گفت: سه کارخانه تولید موتورسیکلت در تهران فعال است که بزرگترین این کارخانه‌ها مجوز ساخت ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را دریافت کرده است و ما نیز برنامه داریم تا در گام اول ۱۰ درصد موتورسیکلت‌ها در استان تهران برقی شوند.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی آلایندگی کمی دارند، درباره زیرساخت‌های فعالیت این موتورسیکلت‌ها نظیر جایگاه شارژ نیز گفت: این موضوع ارتباط مستقیمی با عرضه و تقاضا دارد و در صورتی که تعداد موتورسیکلت‌های برقی افزایش یابد طبیعتا جایگاه‌هایی برای شارژ آن نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره قانون هوای پاک نیز گفت: ما در موضوع هوای پاک قانون بسیار خوبی داریم که البته یکسری محدودیت‌ها و عدم هماهنگی‌ها در این زمینه وجود دارد که باید آن را حل کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما