شناسهٔ خبر: 50238868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان:

3 هزار و 762 مدرسه در استان کرمان تاکنون مجوز آموزش حضوری دریافت کرده اند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری گفت: 3 هزار و 762 مدرسه در استان کرمان تاکنون مجوز آموزش حضوری دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ماشاالله میرزا حسینی گفت:  از 5 هزار و 555 مدرسه در حال فعالیت استان تا امروز 3 هزار و 762 مدرسه مجوز بازگشایی دریافت کرده اند که از این تعداد 3 هزار و 34 مدرسه آموزش حضوری و ترکیبی دارند و به تدریج بقیه مدارس هم به شرط واکسیناسیون دانش آموزان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازگشایی می شوند.

وی افزود: تا ظهر یکشنبه 25 مهر 1400،  197 هزار و 11 دانش آموز یعنی حدود 76 درصد دانش آموزان واجد شرایط، واکسینه شده اند که میانگین کشوری واکسیناسیون دانش آموزی 68 درصد است، همچنین بیش از 95 درصد معلمان هم واکسن کرونا دریافت کرده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا حدود 2 هزار چشمه سرویس بهداشتی در مدارس استان نیاز بود یا نیاز به بهسازی داشت که سال گذشته 10 میلیارد تومان و امسال 44 میلیارد تومان اعتبار به منظور ساخت و بهسازی 436 چشمه سرویس بهداشتی اختصاص داده شده است.

میرزا حسینی گفت: در زمینه تامین مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی هم 2 میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی وزارت تخصیص داده شده، کمکی هم از سوی یونیسف به مدارس محروم شده، بخشی هم اداره کل آموزش و پرورش استان تامین کرده و در مجموع 5 و نیم میلیارد هم وسایل بهداشتی شامل 19 هزار لیتر مایع دست شویی، 19 هزار و 500 لیتر محلول ضدعفونی کننده دست، 7 هزار لیتر محلول ضدعفونی سطوح و 2 میلیون و 700 عدد ماسک خریداری شده که در قالب کاروان وسایل بهداشتی، هفته آینده به مدارس استان ارسال می شود.

نظر شما