شناسهٔ خبر: 50238323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای سلامت اهواز خبر داد:

کاهش ۷۰ درصدی بستری‌های کرونایی در غرب اهواز

اهواز - ایرنا - دبیر شورای سلامت اهواز از کاهش ۷۰ درصدی میزان بستری های کرونایی در حوزه غرب اهواز خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت شهری غرب اهواز مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

مهران احمدی بلوطکی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال و ۵۰ درصد جمعیت روستایی غرب اهواز حداقل یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند و امیدواریم تا قبل از شروع مدارس بتوانیم جمعیت بیشتری را واکسینه کنیم.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با توجه به اینکه هر ساله همزمان با اولین باران پاییزی، شاهد موجی از بیماران تنفسی و آلرژی هستیم این احتمال وجود دارد که در آبان ماه با پیک دیگری مواجه شویم.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در استقبال نکردن واکسیناسیون روستاییان نقش دارند، افزود: دهیاری که خود واکسن نزده چگونه می تواند مردم روستا را به واکسن زدن تشویق کند؛ متاسفانه هنوز در برخی از روستاها با این مشکل مواجه هستیم.

احمدی بلوطکی گفت: برای رفع مشکل واکسن گریزی در سطح جامعه باید یک سری موانع ایجاد شود به عنوان مثال مصوبه یک ماه انفصال از خدمت کارکنانی که واکسن نمی‌زنند باید اجرایی و از ارائه خدمات به افرادی که کارت واکسیناسیون ندارند، خودداری شود.
 
دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد زنان باردار در حوزه غرب اهواز واکسینه شده‌اند، بیان کرد: ما حتی آمادگی آن را داریم که واکسن زنان باردار را در خانه تزریق کنیم اما مشکل ما استقبال نکردن آنها است.

وی افزود: اکنون روزانه ۵۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته ما در سطح شهر مراجعه می کنند که تست پی سی آر ۲۰ درصد آنها معادل ۱۰۰ نفر مثبت می شود.

احمدی بلوطکی با اشاره به اینکه در ۲ حوزه واکسیناسیون دانش آموزی و روستایی نیاز به مشارکت مردم داریم، گفت: ۵۰ درصد روستاییان و دانش آموزان ما هنوز واکسن نزده‌اند که لازم است هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

اکنون ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

نظر شما