شناسهٔ خبر: 50237507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل پسماند تهران: مردم پایتخت به اندازه یک‌هفتم کشور زباله تولید می‌کنند/ افزایش ۷۱ درصدی پسماند بیمارستانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تهرانی‌ها به اندازه یک‌هفتم کل کشور زباله تولید می‌کنند، گفت: میزان روزانه پسماند بیمارستانی قبل از کرونا ۷۰ تن بود که پس از شیوع ویروس کرونا به حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جعفر شربیانی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با همراهی صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب پایتخت بازدید کردند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این بازدید با اشاره به اهمیت موضوع پسماند اظهار کرد: تأسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که واحدهای پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست و واحد تصفیه‌خانه شیرآبه از جمله آنها هستند.

علیپور در ادامه نحوه عملکرد این سازمان را تشریح کرد و گفت: سازمان پسماند شهر تهران با هشت معاونت فعالیت می‌کند و تعداد مخازن سطح شهر ۵۳ هزار، تعداد نیروی انسانی ۱۹ هزار، تعداد ایستگاه بازیافت ۲۹ و تعداد پرسنل مرکز آرادکوه ۵۳۱ نفر است.

وی با بیان اینکه میزان پسماند شهر تهران به اندازه یک‌هفتم پسماند کل کشور است، تصریح کرد: میزان روزانه پسماند ساختمانی ۳۰ هزار تن و پسماند بیمارستانی قبل از کرونا ۷۰ تن بود که پس از شیوع ویروس کرونا به حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ تن رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: طرح جنگل کاری در محوطه آرادکوه انجام و از دریاچه‌ای که از تصفیه آب پسماندها احداث شده، برای آبیاری درختان استفاده خواهد شد.

علیپور با اشاره به دیگر مراکز این سازمان از جمله ایستگاه میانی و سایت پسماند ساختمانی و حجیم  گفت: باید فرهنگ تقکیک از مبدا در سطح شهر نهادینه شود و به این طریق میزان ورودی زباله به آرادکوه را کاهش دهیم لذا همه شهروندان باید در این خصوص همکاری کنند.

مرکز دفن پسماند عادی و پزشکی، مرکز تبدیل کود کمپوست، مجتمع زباله سوز، تصفیه خانه شیرابه پسماند، خطوط پردازش و مرکز مانیتورینگ از جمله بخش هایی بودند که امروز مورد بازدید قرار گرفتند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

نظر شما