شناسهٔ خبر: 50237366 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۷۵ درصد جامعه هدف استان تهران واکسن کرونا زده اند

استاندار تهران گفت: ۷۵ درصد جامعه هدف استان تهران دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

۷۵ درصد جامعه هدف استان واکسن کرونا زده اندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران افزود: ما هنوز در استان تهران در شرایط شکننده قرار داریم و واکسیناسیون فعلی نیز به هیچ وجه صیانت ایجاد نمی‌کند و البته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، اما این شرایط کاملا شکننده است به ویژه که هنوز برخی از استان‌های همجوار ما شیب شان صعودی است و در واقع بین تهران و این استان‌ها مرزی وجود ندارد.
وی گفت: به همه دستگاه‌ها تاکید ما این است که کرونا سرفصل همه برنامه‌ها در مدیریت استان است و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها کاملا رعایت شود.
منصوری افزود: حدود ۷۵ درصد جامعه هدف دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند، اما مسئله مهم قسمت پایانی است که هر چه به قله می‌رسیم کار سخت‌تر می‌شود.
وی افزود: بنابراین نیاز به گفتگو با مردم داریم که رعایت کنند و نبایستی در برخی از شهرستان‌ها مدیریت کار از دست ما خارج شود.
منصوری گفت: در بحث اتمام طرح‌های بهداشتی نیز تا وقتی پروژه ناتمام داریم طرح جدید شروع نشود و باید از این فرصت برای تکمیل زیرساخت‌ها استفاده و تخت‌های بیمارستان را تکمیل کنیم.

قله واکسیناسیون ۸۵ درصد است

استاندار تهران از واکسیناسیون ۶۵ درصدی دانش آموزان خبر داد و گفت: ۷۵ درصد تهرانی‌ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.
محسن منصوری در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: مردم بدانند که موضوع مقابله و مدیریت کروناویروس در صدر تلاش استانداری قرار دارد و همه دستگاه‌ها با نهایت جدیت همه ظرفیت خود را برای مقابله با این بیماری بکار بگیرند.
وی گفت: گزارش دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد از شهروندان استان تهران دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و قله واکسیناسیون در این استان ۸۵ درصد تعیین شده است که امیدواریم با همکاری اصحاب رسانه و رسانه ملی با دعوت مردم و ترجیح آن‌ها برای تزریق واکسن به این قله دست پیدا کنیم تا درصد ایمنی در استان افزایش پیدا کند.
استاندار تهران درباره راهپیمایی ۱۳ آبان نیز افزود: خط قرمز ما سلامت خواهد بود و پاسداشت ۱۳ آبان طی مراسمی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد، اما راهپیمایی در این روز ممنوع است و اگر قرار بر راهپیمایی است به صورت خودرویی انجام خواهد شد.
منصوری گفت: قطعا اجتماعات در این روز باید به صورت طراحی شده و برنامه‌ریزی شده در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌ها باشد.
استاندار تهران درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: تصمیم ملی برای بازگشایی مدارس حرکت به سمت آموزش حضوری و بازگشایی مدارس است؛ اما شرط تحقق این موضوع رسیدن به سطح قابل قبولی از واکسیناسیون است.
وی افزود: به صورت متوسط ۷۰ درصد از دانش آموزان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و تأکید بر تزریق دُز دوم در اسرع وقت نیز در میان همه مسئولان وجود دارد.
منصوری ادامه داد: سامانه و دفترچه سلامتی نیز قرار است برای مدارس جهت تعیین ملزومات و ظرفیت‌های آن‌ها تهیه شود که این موضوع نیز توسط دستگاه‌های مربوطه به آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: مهم‌ترین نگرانی ما کاهش متوسط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که به حدود ۴۶ درصد رسیده و این موضوع نگران‌کننده است.
استاندار تهران با بیان اینکه نباید تصور کنیم با کاهش آمار‌ها موضوع ابتلا و خطر این بیماری رفع شده است، افزود: قطعا عادی انگاری سم مهلکی برای کشور است، باید نسبت به این بیماری حساس باشیم و ضوابطی را که از قبل مصوب شده است در در دستور کار قرار دهیم. وی با بیان اینکه آمار ابتلا در دو شهرستان استان تهران سیر صعودی داشته است، گفت: هنگامی که آمار‌های کروناویروس سیل نزولی پیدا می‌کند حتی تعداد کمی افزایش در ابتلا و مرگ‌ومیر موجب تغییر در وضعیت می‌شود.
منصوری افزود: البته این موضوع به فرمانداران این دو شهرستان به صورت تأکیدی اعلام و تذکرات لازم نیز داده شده است.
وی درباره طرح هوشمندسازی قرنطینه نیز گفت: این طرح در ستاد ملی کرونا مطرح، اما مقرر شد طرح، تکمیل و در جلسه بعدی ستاد ملی ارائه شود، بخشی از این هوشمندسازی‌ها شامل اصنافی است که با سلامت مردم در ارتباط هستند.
استاندار تهران ادامه داد: البته در گام اول نمی‌تواند این طرح به صورت فراگیر اجرایی شود؛ اما اصنافی که در تردد و ارتباط بیشتر با مردم هستند با هدف هوشمندسازی، محدودیت‌ها برای آن‌ها اعمال می‌شود.
منصوری درباره محدودیت منع تردد شبانه نیز گفت: در این خصوص تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

رعایت شیوه نامه‌ها ۴۶ درصد است

استاندار تهران گفت: اکنون ۴۶ درصد شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و این بسیار خطرناک است.
آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان تهران به بحث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: اکنون کمتر از ۵۰ درصد مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و در واقع ۵۳ - ۵۴ درصد رعایت نمی‌کنند که این عادی انگاری به ما صدمه خواهد زد.
وی تصریح کرد: این هشدار باید به مردم داده شود، ضمن این که دستگاه‌ها نباید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را رها کنند.
آقای منصوری در ادامه به بحث بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: به شرط این که تمام دانش آموزان واکسینه شوند مدارس بازگشایی می‌شود که این تصمیم ستاد ملی است، اما اکنون ۶۵ درصد دانش آموزان واکسن زدند که باید تکمیل شود.
وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در بحث واکسیناسیون دانش آموزان شرط بگذاریم، چون ممکن است کسی نخواهد واکسن بزند، اما به کسانی که در فرآیند بازگشایی مدارس دخیل هستند تاکید شود که واکسیناسیون به طور کامل صورت گیرد.
استاندار تهران ادامه داد:موضوع شناسنامه بهداشتی مدارس نیز در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما