شناسهٔ خبر: 50237241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق:

صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی، بازرترین دستاورد دفاع مقدس بود

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی برای نهادینه کردن خودباوری ملی و دفاع از تمامیت ارضی، بازرترین دستاورد دفاع مقدس بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق و جمعی از فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار کردند.

امیر آذریان در این ديدار اظهار داشت: آثار و برکات وحدت نیروهای مسلح در طول ۴۲ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی همواره مشهود بوده ‌و منطبق بر همان الگویی که در دفاع مقدس ارائه شد، تا به امروز نیز چشم دشمنان را کور کرده‌ایم.

وی افزود: در هنگام بررسی ریشه‌ها و دلایل آغاز حمله صدام و حزب بعث به ایران اسلامی، درمی‌یابیم که دشمن نه محدود به دوران به قدرت رسیدن حزب بعث در عراق و یا حتی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بلکه از زمان امپراتوری عثمانی به این خاک سوء نیت داشته ‌و همه بغض و کینه جبهه استکبار که از سالیان دراز رویارویی با نهضت‌های اسلام‌خواهانه و آزادی‌بخش در این کشور وجود داشت، به یکباره در دفاع مقدس متجلی شده است.

وحدت نیروهای مسلح، دشمن‌شکن است/ صدور انقلاب اسلامی، بازرترین دستاورد دفاع مقدس بود

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق خاطرنشان کرد: صدام پیش از آن که ماشین جنگی خود را روانه مرزهای ایران اسلامی‌ کند، به صراحت گفته بود که اگر اسلام در ایران احیا شود، موج حرکت اسلام‌خواهی در منطقه آغاز خواهد شد و این نهضت، عراق و کشورهای دیگر را هم درمی‌نوردد و ۴۲ سال قبل، همه دنیا پشت سر صدام ایستادند تا این اتفاق نیفتد و پیش‌بینی او محقق نشود اما هم‌اکنون شاهد هستیم که در اربعین حسینی، ملت عراق در چه شرایطی از برادران ایمانی و ایرانی خود استقبال می‌کنند و موج این آزادگی فراتر از عراق و سوریه و لبنان، به پشت مرزهای فلسطین اشغالی رسیده و لذا فرمایش امام خمینی پس از پذیرش قطعنامه عین حقیقت بود که فرمودند «ما در جنگ؛ ابهت شرق و غرب را درهم شکستیم».

صدور انقلاب اسلامی، بازرترین دستاورد دفاع مقدس بود

وی ادامه داد: صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی برای نهادینه کردن خودباوری ملی و دفاع از تمامیت ارضی، بازرترین دستاورد دفاع مقدس بود که به برکت درایت امامین انقلاب و عنایت ارواح طیبه شهدا، هم در دفاع مقدس برای ما تجربه شد و هم آوازه غرورانگیز آن امروزه با سرعت در کشورهای اسلامی و میان ملت‌های آزاده طنین‌انداز می‌شود و اساساً به همین خاطر است که در بسیاری از کشورهای دنیا و خصوصاً ملت‌های آزاده‌ای که تحت ظلم مستکبران عالم هستند، نیاز به حضور ولایت داهیانه و مطلقه فقیه برای پیروزی جریانات آزادی‌خواهانه با قوت احساس می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با تأکید بر ضرورت انتقال گنجینه عظیم ایثار و حماسه از دفاع مقدس به نسل جوان امروز گفت: برای تبیین همه این واقعیت‌ها و انتقال این فرهنگ به نسل جوان، باید از ظرفیت دفاع مقدس استفاده کرد. این موضوع نکته دقیقی است که باید در ساخت موزه‌های دفاع مقدس هم به آن توجه شود زیرا موزه دفاع مقدس در هر استان، محل به نمایش درآوردن این حقایق است و در شرایط کنونی هم که ساختمان مقاومت در مجموعه باغ موزه استان به بهره‌برداری رسیده است، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرداختن به جانفشانی‎های شهدای مدافع حرم ایجاد می‌شود که باید مغتنم شمرده شود.

وی ابراز داشت: دستور ستادکل نیروهای مسلح نشأت گرفته از تدابیر پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و اگر شاهد هستیم که از ناحیه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با قوت بر لزوم احداث و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام موزه دفاع مقدس در استان‌ها تأکید می‌شود، به این خاطر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عرصه دغدغه‌مند هستند.

امیر آذریان ‌با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت پیشکسوتان و گنجینه خاطرات شفاهی آنان به بهترین نحو در ابراز امیدواری کرد: پیشکسوتان نماد ارزش‌های دفاع مقدس هستند و باید گرامی داشته شوند زیرا میراث یاران و همرزمان شهیدشان بیش از هرکس در حافظه و اختیار آنان است و این رزمندگان دفاع مقدس هستند که وظیفه ابلاغ پیام شهدا را به دوش دارند.

پیروزی ثمره پایداری بر ارزش‌هاست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از حفظ و انسجام وحدت در نیروهای مسلح اظهار داشت: واضح و مبرهن است که وحدت برکتی دارد که در تفرقه و اختلاف وجود ندارد و مایه بسیاری از پیروزی‌ها و فتوحات ما همین اتحادی است که نیروهای مسلح دارند و در طول عمر بابرکت نظام اسلامی، نهال انقلاب را در برابر تفرقه‌افکنی‌های منافقین و لیبرال مسلک‌ها حفظ کردند تا به شجره طیبه تناور امروز تبدیل شود.

وحدت نیروهای مسلح، دشمن‌شکن است/ صدور انقلاب اسلامی، بازرترین دستاورد دفاع مقدس بود

وی با بیان اینکه پیروزی ثمره پایداری بر ارزش‌هاست، افزود: وحدت نیروهای مسلح نقطه عطف پیروزی‌هاست و این اتحاد قوا اگر با پشتیبانی ملت هم همراه می‌شود، دیگر هیچ قدرتی از شرق و غرب نمی‌تواند حریف خواست الهی و اراده انقلابی مردم ما باشد؛ همان‌طور که دشمنان در طول این ۴۲ سال هر روز در آرزوی این بودند که فردا جمهوری اسلامی بر خواهد افتاد اما امروزه استخوان‌های آن‌ها در گور می‌پوسد و این جمهوری اسلامی است که مقتدرانه به پیش می‌تازد.

یوسفعلی‌زاده گفت: به همین ترتیب و با در نظر گرفتن روحیه جمعی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در حوزه ترویج معارف و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مرجعیتی دارد که فراتر از ملاحظات یگانی و رده‌ای و به صورت بین بخشی از همه ظرفیت‌ها برای نیل به این هدف والا استفاده می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به تشریح آخرین وضعیت پروژه احداث و تکمیل موزه دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: از مجموعه موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با زیربنای ۱۹ هزار مترمربع که در ضلع شرقی بوستان کوهسنگی مشهد قرار گرفته، تاکنون کتابخانه و مرکز اسناد این مرکز فرهنگی به بهره‌برداری رسیده و در صورت تأمین بودجه، موزه مرکزی، سالن اجتماعات و محوطه‌سازی این مجموعه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس باید مرجعی برای استناد پژوهشگران و منشأ استفاده جامعه نخبگانی باشد، گفت: پس از تدوین برنامه عملیاتی دانشنامه، حدود ۲ سال است که این پروژه بزرگ علمی و تحقیقاتی در دستورکار گروه‌های پژوهشی و فنی قرار گرفته است. سرفصل‌ها و مدخل‌های قابل پژوهش به صورت روشن و مشخص تعیین و طبق برآورد ما از روز اول، بالغ بر ۴ هزار مدخل پژوهشی در دانشنامه تعریف شده ‌و روند مطالعات علمی با حضور اساتید فن و نویسندگان متبحر استان به دقت ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما