شناسهٔ خبر: 50236452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگرانی کره‌جنوبی از تخلیه آب‌های رادیواکتیوی نیروگاه فوکوشیمای ژاپن در دریا

وزارت امورخارجه کره‌جنوبی نسبت به تخلیه آب‌های آلوده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن به دریا ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره جنوبی نگرانی خود را از تخلیه آب‌های آلوده به مواد رادیو اکتیو در دریا توسط ژاپن اعلام کرد.

امروز (دوشنبه) وزارت امور خارجه کره جنوبی اظهار داشت نگران آب‌های آلوده‌ای است که ژاپن برای خنک کردن راکتور نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به کار می‌برد و قرار است آن‌ها را در دریا تخلیه کند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی نوشته است: «ما نگرانی‌های جدی و مخالفت خود را با این طرح ابراز کرده ایم چرا که می‌تواند بر سلامت و امنیت مردم ما و همچنین محیط اقیانوس تأثیر بگذارد.»

پیش‌تر مقامات ژاپن بدون مشورت با همسایگان خود اعلام کردند تصمیم دارند آب‌های آلوده به مواد رادیو اکتیو را در دریا بریزند. روسیه، چین و کره‌جنوبی نگران هستند ریختن میلیون‌ها تن آب آلوده به دریا به اکوسیستم آن آسیب جدی برساند.

فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن روز یکشنبه حین بازدید از این نیروگاه هسته‌ای گفت که مشاهده همه مخازن حاوی آب آلوده باعث شده متوجه شود که دیگر نمی‌توان تخلیه آن‌ها را به تاخیر انداخت.

در ماه آوریل میلادی، ژاپن اعلام کرده بود آب‌های آلوده به مواد رادیو اکتیو خود را به مرور و از سال ۲۰۲۳ تخلیه خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که نیروگاه‌های اتمی معمولا آب خنک کننده خود را تخلیه می‌کنند هرچند که میزان آب جمع شده در نیروگاه فوکوشیما آن را به یک مورد پیچیده و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما