شناسهٔ خبر: 50236123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

بازدید سرپرست دانشگاه از غرفه معاونت غذا و دارو در ششمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما

در ششمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دکتر حسین قناعتی از غرفه معاونت غذا و دارو دیدن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تهران، معاونت غذا و دارو، دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه هیئت همراه از غرفه معاونت غذا و دارو که در ششمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما که در محل مصلی امام خمینی برپا شده بود بازدید کرد.

در این بازدید دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی معاونت برای مدعوین توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: یکی از برنامه های معاونت غذا و دارو مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محوراست.

این نمونه ها از نمونه های کشفیات که از برندهای معتبر دنیا استفاده شده و در محل های زیر زمینی بسته بندی و در سطح عرضه توزیع و به فروش می رسیده و هدف اصلی ما آگاهی مردم است تا بتوانند اقلام سلامت محور را سریع تشخیص دهند.

وی همچنین گفت: برای آگاهی مردم، از طریق کلیپ های 30 ثانیه ای که در اختیار صدا و سیما، شهرداری ها، کلانتری ها، مترو و سازمان اتوبوسرانی و همچنین آموزش مداوم در سرای محله های سطح تهران و مدارس و پمفلت در اختیار علاقه مندان هستیم و هدف اصلی ما این است که هر فرد در جامعه خود بارزس خودش باشد تا ظرف  30ثانیه بتواند اقلام سلامت را تشخیص بدهد.

مشاور اجرایی معاونت در خصوص سامانه ttac در خصوص اصالت اقلام سلامت محور در دارو و غذا و انواع برچسب رهگیری اصالت کالا شامل برچسب‌های قدیمی، برچسب‌های تقلبی و نامعتبر و برچسب اصالت معتبر و مشخصات آن از جملهGTIN، شناسه 16 رقمی، UID، سری ساخت، تاریخ انقضاء، بارکد دو بعدی توضیحات جامعی را ارائه کرد.

دکتر نجاریان در ادامه در مورد الصاق برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی محصولات سلامت محور شرط لازم بوده اما کافی نیست تاکید کرد: به منظور بررسی اصالت کالا میتوان برچسب اصالت را از سه طریق ارسال پیامک به 20008822 و یا مراجعه به سامانه www.ttac.ir و یا استفاده از اپلیکیشن مربوط به سامانه ttac استعلام کرده و نتیجه را با محصول مطابقت داد.

کد خبرنگار: 240501

نظر شما