شناسهٔ خبر: 50235856 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سخنگوی اتحادیه اروپا: روز پنجشنبه در بروکسل با ایران نشستی نخواهیم داشت

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه روز پنجشنبه در بروکسل با ایران درباره از سرگیری مذاکرات در خصوص برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه) به نقل از سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه روز پنجشنبه با ایران در بروکسل درباره از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهد کرد.

«نبیلا ماسرالی» سخنگوی اتحادیه اروپا در همین خصوص گفت: روز پنجشنبه جلسه‌ای برگزار نخواهد شد. 

بعد از توافق اخیر ایران و اتحادیه اروپا برای گفت‌و‌گو در بروکسل با موضوع برجام، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) ضمن ابراز امیدواری درباره این گفت‌و‌گوها، در پاسخ به سوال یک خبرنگار از وی که «آیا شما رایزنی با ایران در بروکسل طی روز پنجشنبه هفته جاری را تایید می‌کنید؟» پاسخ داد: «شما هرگز (با قطعیت جواب این سوال) را نخواهید دانست. من امروز بیشتر از دیروز خوشبین هستم. هنوز (تاریخ دقیق گفت‌و‌گو با ایران در بروکسل) تایید نشده اما من امیدوارم در روزهای آینده مقدمات نشست بروکسل فراهم شود اما ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحات بیشتری درباره گفت‌و‌گوها با ایران با موضوع برجام ارائه نداد.

بیست و دوم مهرماه «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران میزبان «انریکه مورا» معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود. پس از برگزاری این نشست در تهران اعلام شد که قرار است گفت‌وگوهای دو طرف طی دو هفته آینده در بروکسل از سر گرفته شود.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اظهارات جوزپ بورل در این خصوص که زمان برای بازگشت ایران به مذاکرات محدود است و دولت جدید ایران وقت کافی داشته که بررسی‌های خود را انجام دهد، بیان کرد: گفت‌وگوهای پنجشنبه هفته گذشته خوب و سازنده بود و نکاتی که باید به انریکه مورا می‌گفت منتقل کرد و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل این گفت‌وگوها ادامه یابد و این توافق دوسویه بوده و قطعا موضوعات، چالش‌ها و موانعی که شش دور مذاکرات در وین به نتیجه نرسید باید در حین این گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود مورد رایزنی قرار بگیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اجازه دهید در مسیری که گفت‌وگوها بین ایران و هماهنگ کننده برجام آغاز شده ادامه یابد. آقای باقری در اولین فرصت نکات و موضوعات مدنظر خود را بیان خواهد کرد.

پیش از این در برخی رسانه‌ها عنوان شده بود که قرار است این گفت‌وگوها روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما