شناسهٔ خبر: 50235719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

اکثر رزمندگان دفاع مقدس ورزشکار بودند

سردار «عباسقلی‌زاده» گفت: اکثر رزمندگان دفاع مقدس ورزشکار بودند و یا از روحیه‌ ورزشکاری برخوردار بودند و همواره قبل از عملیات‌ها آمادگی روحی و جسمی خود را حفظ می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت ۲۵۷ شهید ورزشکار آذربایجان‌ شرقی و روز تربیت بدنی که با حضور مسئولین لشکری و کشوری و جمعی از ورزشکاران استان در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ورزشکاران و جوانان کشورمان ثابت کردند که همواه در راه رسیدن به اهداف نظام و آرمان‌های شهدا و هدف نهایی انقلاب یعنی آمادگی برای ظهور، آماده هستند که این روحیه‌ شجاعت و جوانمردی مایه‌ سربلندی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه همه‌ ما باید قدردان شهدا باشیم، افزود: شهدا مایه‌ افتخار، عزت، سربلندی، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور و آبروی مسلمانان هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: شهدا مانند مولای متقیان علی (ع) از همه چیز خود گذشتند و تمامی ورزشکاران نیز جوانمردی، شجاعت و دلاوری را از امام علی (ع) آموخته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما با تمام وجود به شهدایی که با عشق و علاقه به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای دفاع از اسلام و مسلمین قیام کرده و شجاعانه وارد صحنه شدند، افتخار می‌کنیم که فتنه‌های اوایل انقلاب را خنثی کرده و شجاعتشان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را نیز نشان دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی یادآور شد: جنگ تحمیلی صحنه‌ حمله‌ استکبار شرق و غرب به یک کشور تازه انقلاب کرده بود اما جوانان تربیت شده توسط مردان و زنان بزرگ این سرزمین با الگو گرفتن از امام علی (ع) و امام حسین (ع) در مقابل دشمن ایستادند و برای کشور و مسلمین افتخار و عزت آفریدند.

وی با اشاره به حضور رزمندگان ورزشکار در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اکثر رزمندگان دفاع مقدس ورزشکار بودند و یا از روحیه‌ ورزشکاری برخوردار بودند و همواره قبل از عملیات‌ها آمادگی روحی و جسمی خود را حفظ می‌کردند.

سردار عباسقلی‌زاده متذکر شد: نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله که در جبهه‌ها حاضر بودند، در حداقل زمان ممکن آمادگی جسمی لازم را کسب می‌کردند که برگرفته از روحیه‌ شجاعت و شهادت‌طلبی بود و در زمان کنونی نیز شهدای مدافع حرم همین روحیه را داشتند و هر کدام با داشتن تخصص در رشته‌های مختلف ورزشی خود را برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آماده کرده بودند و نشان دادند در راه حفظ اسلام ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند.

انتهای پیام/

نظر شما