شناسهٔ خبر: 50235663 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز به کار چهارمین دوسالانه کارشناسان قرآن آموزش و پرورش در صفحات معارفی رسانه‌ها

چهارمین دوسالانه آموزشی کارشناسان قرآن آموزش و پرورش، امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه شاد آغاز شد و تا ۲۸ مهر ادامه می‌یابد. چهارمین دوسالانه آموزشی کارشناسان قرآن آموزش و پرورش، امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه شاد آغاز شد و تا ۲۸ مهر ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ در صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 26 مهر اخبار مختلفی منتشر شده است که در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادها خواهیم داشت؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است که عناوین برخی از آنها عبارت از «وام ازدواج ویژه به زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی پرداخت می‌شود»،‌ «امام صادق(ع): ننگ بی‌ادبی شیعیان به من می‌رسد/ ائمه در فضایی مسالمت‌آمیز مناظره می‌کردند» و «گشایش و ظهور از منظر آیت الله بهجت(ره)/ آیا امام زمان (عج) زمان ظهور خود را می‌داند؟» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «امام صادق(ع): ننگ بی‌ادبی شیعیان به من می‌رسد/ ائمه در فضایی مسالمت‌آمیز مناظره می‌کردند» آمده است: حجت‌الاسلام سعیدی، کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با تسنیم درباره سیره رسول خدا(ص) در حفظ وحدت گفت: در مسئله وحدت ابتدا باید بدانیم دشمن مشترک ما سالیان سال است که مرزهای جغرافیایی بین کشورهای اسلامی زدند؛ این مرزبندی‌ها تا مرزهای اعتقادی هم گسترش یافت تا حدی که سوگوارانه سبب شد مسلمان به جان مسلمان بیفتد و ریختن خون وی را بر خود جایز بشمرد. این مرزبندی‌ها برنامه‌ای بود تا قلوب مسلمانان از یکدیگر دور شود. همچنین باید بدانیم دشمن اصل تفرقه را سرلوحه کار خود قرار داده و گاهی در لباس تفرقه مذهبی نمایان می‌شود و گاهی تفرقه قومیتی؛ برنامه یکی است.

وی افزود: این مسئله نامبارک حتی در زمان خود رسول خدا(ص) و سایر اهل بیت دیده می‌شود. روش رسول خاتم، دعوت به وحدت امت و عدم باج دادن به دشمن بود. این شیوه را امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیز آن زمان که حقشان غصب شد و ایشان سکوت را بر قیام ترجیح دادند مشاهده می‌کنیم. جالب است امام سجاد علیه‌السلام در فرازهایی از دعای بیستم صحیفه سجادیه معروف به مکارم‌الاخلاق، از خداوند درخواست می‌کند «وَ حَلِّنِی بِحِلْیَةِ الصَّالِحِینَ وَ أَلْبِسْنِی زِینَةَ الْمُتَّقِینَ وَ إِطْفَاءِ النَّائِرَةِ وَ ضَمِّ أَهْلِ الْفُرْقَةِ وَ إِصْلَاحِ ذَاتِ الْبَیْنِ»؛ یعنی مرا آزین کن به زینت صالحان و مرا ملبس کن به لباسی که زینت متقین است. اما ویژگی صالحان و متقین چیست؟ آنها کسانی هستند که آتش فتنه‌ها و تفرقه‌ها را خاموش می‌کنند و به دنبال اصلاح‌گری هستند. بنابراین شخصی که تقوا ندارد، ترمز ندارد و با فحاشی و اهانت آبروی اسلام و تشیع را می‌برد. کسی که حرمت مسلمانان را حفظ نکند، دچار سنت استدراج و به تدریج وارد گرداب گناه می‌شود.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «اجرای گروه محمد رسول الله(ص) بر سر مزار شهید ابومهدی المهندس + فیلم و عکس» و «از سرگیری جلسات هفتگی «صحیفه سجادیه» حجت‌الاسلام سرلک» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: جلسات هفتگی سیری در صحیفه سجادیه با رویکرد شرح دعای مکارم اخلاق با بیان حجت‌الاسلام علی سرلک بعد از دوماه وقفه به دلیل برگزاری مراسم مربوط به ماه‌های محرم و صفر از این هفته چهارشنبه ۲۸ مهرماه دوباره از سر گرفته می‌شود.

این مراسم هر هفته چهارشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار خواهد شد. پیش از ماه‌های محرم و صفر، ۸ جلسه از این برنامه برگزار شد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «وبینار «نقش ادیان توحیدی در توسعه و گسترش ارزش‌های انسانی» برگزار می‌شود» و «مهلت دریافت آثار هفتمین جایزه جهانی اربعین تا پایان دی‌ماه تمدید شد» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: با توجه به استقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف هفتمین جایزه جهانی اربعین و درخواست تمدید زمان دریافت آثار، بر اساس تصمیم کمیته برگزاری این جایزه، مدت زمان دریافت آثار نیز تا پایان دی‌ماه تمدید شد. همچنین، برگزاری آیین اختتامیه به مناسبت ارتحال حضرت زینب(س) در اواخر بهمن‌ماه سال جاری موکول شد.

به دلیل شیوع پاندمی کرونا، آیین اختتامیه به صورت محدود در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار و همچنین، برخط بر روی سایت و صفحه اینستاگرام رسمی جایزه جهانی اربعین پخش خواهد شد.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به ظرفیت معنوی بی‌نظیر و ارزشمند اربعین سید و سالار شهیدان، حسین ابن علی علیه السلام که با راهپیمایی میلیونی شیفتگان آن حضرت از سراسر جهان همراه است، در سال ۱۳۹۳ تصمیم به برگزاری مسابقه‌ای فرا ملی گرفت تا جلوه‌های این رویداد عظیم فرهنگی، دینی و بین‌المللی را به نحوی شایسته به جهانیان معرفی کند. از این رو تاکنون شش دوره از این جایزه برگزار شده و هفتمین جایزه جهانی اربعین در بخش‌های مختلف عکس، فیلم، سفرنامه، کتاب و فعالان فضای مجازی زائران اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است که تیتر آنها عبارت از «امام جمعه اهل سنت بیرجند: افراطی‌گری بهانه‌ای برای اسلام‌هراسی است»، «امنیت ملت‌های مسلمان با خروج آمریکا از غرب آسیا فراهم خواهد شد»، «چهارمین دوسالانه آموزشی کارشناسان قرآن آموزش و پرورش آغاز بکار کرد» و «برنامه‌هایی برای همدلی امت محمد(ص) در هفته وحدت» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «چهارمین دوسالانه آموزشی کارشناسان قرآن آموزش و پرورش آغاز بکار کرد» آمده است: این دوره آموزشی روز دوشنبه با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش، حسن شربتدار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، سیدمجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه شاد آغاز شد و تا ۲۸ مهر ادامه می یابد.

هزار و ۲۰۰ نفر از رؤسا، کارشناسان‌مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان‌ها در این دوسالانه شرکت می‌کنند.

به گفته مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، این دوره با هدف تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های دوسالانه حوزه قرآن و عترت و نماز منبعث از کتاب «ندای رحمت» مجموعه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود، این کتاب بازه زمانی پنج ساله را دنبال کرده و امسال ششمین سالی است که همکاران تلاش مثمرثمری برای دستورالعمل‌های این کتاب انجام داده‌اند.

محمدرضا مسیب زاده پیش تر به ایرنا گفت: به‌روزرسانی سطح علمی کارشناسان و فراهم شدن زمینه تجربه‌گردانی بین استان‌ها با حضور کارشناسان ۳۲ استان، توسعه‌ مشارکت‌ها و تجلیل از همکاران این عرصه، تجلیل از قرآنیان و فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز را از دیگر اهداف این دوره عنوان کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «حدیث پیامبر اکرم(ص) درباره چگونگی تحقق وحدت امت اسلامی» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «دوره‌های جدید آموزش مجازی مدرسه حفظ قرآن برگزار می‌شود» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار هشت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «نشست خبری کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت آیینه ادب و هنر» برگزار شد»، «نشست ‌‌«حکمرانی اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود»، «دعوتی برای شهروندان که نسبت خود را از نو با شهر تعریف کنند»، «یوسف اسحاق‌پور درگذشت» و «کتاب «سنجش در مشاوره شغلی» منتشر شد»‌ هستند.

انتهای پیام

نظر شما