شناسهٔ خبر: 50235322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ابتدای شیوع بیماری تاکنون

داغ کرونا بر دل ۶ هزار و ۸۴۳ خانواده فارسی

مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به ۶ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شناسایی ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس از ابتدا تاکنون خبر داد.
 دکتر سید روح اله حسینی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۴۱ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۷ هزار و ۵۸۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰۵ هزار و ۴۱۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۶ هزار و ۹۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه ۲۴۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی هم چنین از جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به عدد شش هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.

او در ادامه از بهبودی ۴۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۸۲۹ هزار و ۷۲۶ دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۶۲۵ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است گفت: همچنین با تزریق ۶۵ هزار و ۵۵۱ دُز واکسن در روز گذشته، مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در فارس از ابتدا تاکنون، به چهار میلیون و ۵۷۹ هزار و ۳۵۱ دُز رسید.

این مقام مسوول با بیان اینکه در روز‌های اخیر با یک حجم افزایشی در آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان مواجه هستیم؛ مراجعه هزار و ۵۱۲ نفر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را گویای این روند برشمرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان وخامت حال عمومی بیماران مراجعه کننده به این مراکز اعلام کرد: تعداد جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ نیز همچنان قابل توجه است؛ ولی نکته قابل توجه در مورد جانباختگان ناشی از کرونا، سهل انگاری برای دریافت واکسن است؛ در صورتی که مطالعات نشان می‌دهد که واکسن کرونا در جلوگیری از مرگ و میر و شدت بیماری، نقش غیر قابل انکاری را ایفا می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_7129830"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3251678/7129830?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما