شناسهٔ خبر: 50235292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

طی پیامی صورت گرفت؛

دعوت فرماندار شهرستان پاسارگاد از مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

صادق فلاحی، فرماندار شهرستان پاسارگاد با صدور پیامی مردم این شهرستان را به شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، صادق فلاحی، فرماندار شهرستان پاسارگاد با صدور پیامی مردم این شهرستان را به شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی  دعوت کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

موضــوع کتاب و کتابخوانی در رشــد حیات اجتماعــی تأثیــر بســزایی دارد و روح یک جامعــه در پرتو این مهم بارور می شــود. کتاب از دیرباز، حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشــه های والا و منبــع عظیمی بوده اســت که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را ســیراب نموده، تجربــه جهانی نشــان می دهد که رشــد و توســعه تمدن ها، ریشــه در رشد فکری و فرهنگــی هر جامعه دارد.

در همین راستا، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، با شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام کرده است.

امام رضا(ع) ولی نعمت فکری و معنوی ما ایرانیان به ویژه خراسانیان است و شایسته است که همه مردم کشور ما قدر این نعمت را بدانند و از طریق جشنواره کتابخوانی رضوی، مطالعه کتاب های مفید درباره سیره، احادیث و مبارزات این امام بزرگوار و فرزندانش را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

جای بسی خرسندی است که کتابخانه عمومی  شهرستان پاسارگاد در سال گذشته و سال های پیش از آن جزء کتابخانه های برتر در جهت میزان مشارکت شهروندان در این جشنواره ملی بوده است.  امید است، این جشنواره ملی که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است با استعانت از آن امام همام، باعث بسط و گسترش بهترین معروف و پسندیده‌ترین عمل یعنی کتابخوانی شود.

بدین وسیله ضمن قدردانی از دست اندرکاران این رویداد عظیم فرهنگی، از عموم مردم ولایی این شهرستان در تمامی اقشار جامعه، دعوت می کنم با توجه به شیوع ویروس کرونا در خانه بودن را غنیمت شمرده و به همراه کودکان و سایر اعضای خانواده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند و مثل سال های گذشته  امسال هم در یازدهمین دوره مسابقات کتابخوانی رضوی مشارکت چشمگیری را رقم بزنند.

نظر شما