شناسهٔ خبر: 50234566 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بهترین راه کنترل فشار خون

بهترین نکات روز دنیا برای کنترل فشار خون را در این گزارش دنبال کنید؛

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ "ما همانیم که می‌خوریم!". اگرچه ممکن است این کلمات حکمت آمیز بسیار خالی به نظر برسد اما ثابت شده است که بدن ما به مواد غذایی که می‌خوریم واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، بسیار مهم است که درست غذا بخورید تا بدن احساس مناسب داشته باشد و درست پاسخ دهد. فشار خون بالا یکی از شایع‌ترین مشکلات زندگی پر استرس است و جالب اینکه می‌توان با درست غذا خوردن و عدم رعایت برخی عادات سبک زندگی این مشکل را مدیریت کرد. در اینجا چگونه می‌توانید فشار خون خود را با غذاهای ساده و عادات سبک زندگی تنظیم کنید.

کنترل فشار خون

رژیم غذایی سالم داشته باشید

پیشنهاد می‌شود از رژیم‌های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا  پیروی کنید. در رژیم غذایی، می‌توانید غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب بخورید و مشخص شده است که پیروی از این رژیم به کاهش چربی اشباع و کلسترول کمک می‌کند و می‌تواند فشار خون را تا 11 میلی متر جیوه کاهش دهد.

کاهش میزان سدیم

یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌ها برای کنترل فشار خون ، کاهش سدیم در رژیم غذایی است. مشخص شده است که می‌تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد و فشار خون را حدود 5 تا 6 میلی متر جیوه کاهش دهد.

کنترل فشار خون

سیگار را ترک کنید

همه ما می‌دانیم که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است. ثابت شده است که سیگار فشار خون را افزایش می‌دهد و ترک آن ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند. همچنین خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

 کافئین را کنار بگذارید

در حالی که هیچ چیزی به اثبات نرسیده است که کافئین منجر به فشار خون بالا می‌شود ، کارشناسان معتقدند کنترل مصرف کافئین یک عادت خوب است. پیشنهاد می‌شود 1-2 فنجان کافئین در روز و همچنین قبل از غروب خورشید مصرف کنید.

در حالی که هیچ چیزی به اثبات نرسیده است که کافئین منجر به فشار خون بالا می‌شود ، کارشناسان معتقدند کنترل مصرف کافئین یک عادت خوب است. پیشنهاد می‌شود 1-2 فنجان کافئین در روز و همچنین قبل از غروب خورشید مصرف کنید.

کنترل فشار خون

دانه کدو تنبل

آنها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند. طبق یک مطالعه ، سرشار از منیزیم و پتاسیم ، آنها همچنین حاوی آرژنین ، اسید آمینه‌ای هستند که به تولید نیتریک اکسید کمک می‌کند که برای آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون ضروری است.

هویج

هویج همچنین دارای ترکیبات فنلی زیادی مانند کلروژنیک ، p-coumaric و caffeic اسید است که به شل شدن عروق خونی و کاهش التهاب کمک می‌کند که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

کنترل فشار خون

کرفس

مشخص شده است که کرفس حاوی ترکیباتی به نام فتالید است که ممکن است به شل شدن عروق خونی و کاهش سطح فشار خون کمک کند.

کلم بروکلی

این یک سبزی چلیپایی است که به خاطر فواید آن برای سلامتی شناخته شده است. همچنین ، در بهبود سلامت سیستم گردش خون شما بسیار موثر است. با افزودن آن به سوپ یا سالاد ، این سبزی غنی از فلاونوئیدها می‌تواند با افزایش عملکرد عروق خونی و افزایش سطح نیتریک اکسید در بدن ، به کاهش فشار خون کمک کند.

اسفناج

اسفناج سرشار از نیترات است و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها ، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است و آن را برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند ، انتخابی عالی می‌کند. از سوپ گرفته تا سالاد، می‌توانید از آن به طرق مختلف برای کنترل فشار خون استفاده کنید.

کنترل فشار خون

نظر شما