شناسهٔ خبر: 50231899 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۱۰۰ تخت ویژه به کرمانشاه در دوران شیوع کرونا

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اختصاص ۱۰۰ تخت ویژه به استان در دوران شیوع کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تورج شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ملزومات پزشکی را یکی از ارکان اصلی در درمان بیماری کرونا دانست و گفت : خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، تجهیزات و ملزومات خوبی به استان اختصاص داده شده که ما را از کمک سایر استان‌ها و مرکز بی نیاز کرد.

او گفت : طی مدت شیوع کرونا هفت دستگاه سی تی اسکن به استان اختصاص داده شد که نقش بسزایی در تشخیص مبتلایان این بیماری و جلوگیری از روند پیشرفت بیماری آن‌ها دارد.

او افزود: طی این مدت ۱۰۰ تخت ویژه به تخت‌های استان اضافه شد که تامین هرکدام از آن‌ها پروسه‌ای طولانی نیاز دارد.

شیرزادیان افزود: علاوه بر این‌ها ۱۰۰ تخت بستری هم طی این مدت به تخت‌های استان اضافه شده است.

او از خریداری ۱۳ دستگاه بی خطرساز پسماند‌های عفونی بیمارستانی خبر داد و ادامه داد: علاوه بر این طی مدت شیوع کرونا ۲۶ دستگاه اکسیژن ساز هم برای بیمارستان‌های استان خریداری شده که یکی از درمان‌های اصلی در بحث بیماری کرونا محسوب می‌شود و خوشبختانه طی این مدت کمترین مشکل را در این زمینه در استان داشتیم.

شیرزادیان از راه اندازی ۲۴ شرکت تولیدی ملزومات پزشکی در استان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در زمینه تولید انواع ملزومات پزشکی و بویژه ملزومات محافظتی کرونا فعال هستند.

او افزود: تولیدات عمده این شرکت شامل گان، ماسک سه لایه، ماسک N۹۵ و سایر ملزومات محافظتی کرونا است.

شیرزادیان با اشاره به توزیع روزانه مقادیر قابل توجه ملزومات محافظتی کرونا در استان گفت: طی مدت شیوع این بیماری بیش از دو میلیون ماسک N۹۵ و چند برابر این تعداد ماسک سه لایه در سطح استان توزیع شده است .

انتهای پیام/د

نظر شما