شناسهٔ خبر: 50231201 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضایت مردم کرمانشاه از کیفیت نان

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بررسی صورت گرفته در خصوص رضایت مردم استان از کیفیت نان گفت : ۷۷ درصد مردم استان از کیفیت نان رضایت متوسط به بالا داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نامگذاری روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) به نام روز جهانی غذا گفت : برنامه‌های این روز بطور معمول چند روز در کشور پیگیری می‌شود و شعار امسال این روز در کشور آگاهی، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف برای مبارزه با کرونا تعیین شده است.

او با اشاره به اهمیت غذا در زندگی و سلامت انسان‌ها گفت : غذا نقش مهمی در سلامت افراد یک جامعه دارد و اگر بتوانیم مواد غذایی سالم و ایمن تهیه کرده و با الگوی صحیح مصرف کنیم، تا حد زیادی از بروز بیماری‌های مختلف پیشگیری لازم صورت می‌گیرد.

مستوفی با اشاره به تاکیدات سازمان بهداشت جهانی در سال‌های اخیر مبنی بر تامین امنیت غذایی افزود: این امنیت غذایی، دسترسی افراد به غذای کافی و ایمن توصیف می‌شود که متاسفانه این دسترسی برای بسیاری افراد در جهان فراهم نیست.

او افزود: بر اساس آمار‌های سازمان بهداشت جهانی در جهان دو میلیارد نفر گرسنگی پنهان داشته و ۸۰۰ میلیون نفر گرسنگی آشکار دارند که حقیقتا نگران کننده است.

مستوفی گفت: این تعداد گرسنه در جهان در حالی است که تولیدات مواد غذایی در جهان به میزانی است که اگر درست نگهداری و توزیع شود می‌تواند تمام انسان‌های جهان را سیر کند.

او افزود: در حال حاضر طبق آمار فائو، ۳۵ درصد مواد غذایی در دنیا دورریز می‌شود و این درحالی است که با همین میزان می‌توان گرسنگان جهان را سیر کرد.

مستوفی با اشاره به روند رشد جمعیت جهان گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به مرز ۹ میلیارد نفر می‌رسد و اگر به همین میزان دور ریز مواد غذایی داشته باشیم، باید تا آن زمان میزان تولیدات مواد غذایی ۶۰ درصد افزایش یابد.

این مسئول افزود: در بحث امنیت غذایی دستگاه‌های مختلفی باید پای کار آمده و در زمینه مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی و خشکسالی و ... فعالیت کنند .

انتهای پیام/د

نظر شما