شناسهٔ خبر: 50230747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پوشش‌های نانویی برای نمای ساختمان در کشور تولید شد

عضو هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان میکرو نرم‌افزار گفت: پوشش‌های نانوساختار این شرکت برای استفاده در سطوح غیرجذبی با خواص پوشش شفاف چون نماهای ساختمانی شیشه‌ای و صیقلی، سطوح و نماهای ساختمانی سنگی، سیمانی و آجری به کار گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، محمد ضرغامی اظهار کرد: پوشش‌های نانوساختار آسان تمیز شونده و آب گریز از نانوذرات اکسید تیتانیوم تولید شده‌اند و برای استفاده در سطوح جذبی با خواص جلوگیری از نفوذ آب به عمق مصالح به کار می‌رود.

وی جلوگیری از تخریب بناهای سنگی و سیمانی به دلیل عدم نفوذ عمقی آب و تغییر نیافتن ضریب انبساط و انقباض با دما، عدم ایجاد پوسته و جلوگیری از شوره زدن بر خلاف محصولات رزینی، مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید، مقاومت در برابر تغییرات رنگی و ظاهری و جلوگیری از رنگ پریدگی را از مهمترین ویژگی‌های این نانوذرات دانست.

عضو هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان میکرو نرم‌افزار بیشترین کاربرد این محصول را در صنایع رنگ عنوان کرد و گفت: پوشش‌های نانوساختار این شرکت برای استفاده در سطوح غیرجذبی با خواص پوشش شفاف چون نماهای ساختمانی شیشه‌ای و صیقلی، سطوح و نماهای ساختمانی سنگی، سیمانی و آجری به کار گرفته می‌شود. این پوشش یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و با تولید آن ۳۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

نظر شما