شناسهٔ خبر: 50228992 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تقابل پادشاه مصر و گردباد اروگوئه در مادرید؛ لوئیس سوارز یا محمدصلاح ؟

فردا شب در دیداری حساس لیورپول در حالی برابر اتلتیکو مادرید به میدان می‌رود که لوئیس سوارز مهاجم سابق این تیم ستاره این روزهای روخی بلانکوس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فردا شب در دیداری حساس در هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا اتلتیکو مادرید در ورزشگاه وندا متروپولیتانو به مصاف لیورپول خواهد رفت. این درحالی است که رقابت محمد صلاح و لوئیس سوارز می‌تواند بر جذابیت این بازی بیافزاید

ریو فردیناند مدافع سابق منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس  در خصوص تقابل این دو مهاجم گفت:

من صلاح را  انتخاب می‌کنم. آنچه او در چهار فصل گذشته انجام داده است فکر می کنم فوق العاده بوده است. او بخشی جدایی ناپذیر از تیمی است که جام های بزرگی کسب کرده است. تماشای او بسیار لذت بخش است؛ او یک قاتل حرفه ای است و من نمی توانم از او بگذرم.

مایکل اوون مهاجم سابق لیوپول و تیم ملی انگلیس اما نظر متفاوتی دارد، وی اظهار داشت: 

خارج از مقایسه فصلی که لوئیس سوارز زیر نظر برندن راجرز در سال 14-2013 برگزار کرد عالی بود؛ من هرگز چنین چیزی در زندگی ام ندیده ام. او غیرقابل باور بود.

 

 صلاح یا سوارز ؛ این موضوعی است که این هفته مورد سوال بسیاری از هواداران لیورپول و فوتبال دسوتان بوده است، زیرا لیورپول محمدصلاح را برای رویارویی با اتلتیکو مادرید و سوارز آماده می کند.

ملاقات پادشاه مصر در مقابل گردباد اروگوئه در مادرید می‌تواند زیباترین تقابل در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری باشد. آنفیلد در این سالها بازیکنان فوق العاده ای داشته است. اما این خاطرات شیرینی را برای طرفداران قرمزها فراهم کرده اند.

3vpKiicQdzOI

اعداد به تنهایی گویای همه چیز هستند. 135 گل در 214 بازی برای صلاح و 82 گل در 133 برای سوارز. از بین بازیکنانی که 100 بار یا بیشتر برای لیورپول بازی کرده اند ، فقط گوردون هاجسون نسبت به این دو گل‌های بیشتری را به ثمر رسانده است.  همچنین محمد صلاح موفق به ثبت 46 پاس گل برای لیوپول شده و سوارز نیز 29 پاس گل داده است. 

آنچه واضح است این است که هواداران لیورپول از این که این دو فوتبالیست برجسته را در اوج قدرت خود مشاهده کرده اند لذت بردند و خوشحال شدند. هر دو توسط لیورپول به عنوان بازیکنان خوبی جذب شدند و قرارداد خود را امضا کردند، اما هر دو هنگامی که پا به آنفیلد گذاشتند سطح خود را افزایش دادند و به ستاره های بزرگی تبدیل شدند. هر دو در اولین بازی خود؛ سوارز مقابل استوک ، صلاح به واتفورد گل زدند و هرگز به عقب نگاه نکردند.

جیمی کارگر معتقد است:

سوارز عملکرد فوق العاده ای در این لیورپول داشت و او بهترین مهاجم در تاریخ لیورپول است و محمد صلاح در راه رسیدن به سوارز است.  فکر نمی کنم در حال حاضر کسی بهتر از محمد صلاح در جهان وجود داشته باشد. او یکی از بزرگترین بازیکنانی است که برای لیورپول بازی کرده است. صلاح هرگز کمتر از 23 گل در یک فصل برای لیورپول نزده و کمتر از 48 بازی انجام نداده است. او از سال 2017 تاکنون تنها هفت بازی لیگ را از دست داده است.

 

نظر شما