شناسهٔ خبر: 50228722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

بررسی مهمترین عناوین رسانه های صهیونیستی (18 اکتبر)؛

حماس خواهان احیای معادله غزه-قدس است/ رئیس آژانس یهود: در جنگ رسانه ای برای تحمیل روایت خود درباره فلسطین شکست خوردیم/ نگرانی مرکز صهیونیستی از تحول روابط خارجی اردن

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل آویو در گزارش راهبردی جدید خود از تحولات ایجاد شده در روابط خارجی اردن در ماههای اخیر ابراز نگرانی کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)،  مهمترین موضوعات امروز هجدهم اکتبر 2021 در رسانه های صهیونیستی به شرح زیر است:


تحلیلگر صهیونیست: حماس خواهان احیای معادله غزه-قدس است


در روزهای اخیر محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی درباره اتخاذ تصمیمات تنش زا درباره قدس و مسجدالاقصی، که به واکنش مشترک فلسطینی ها در قدس، غزه و کرانه باختری منجر شود و بار دیگر گروههای فلسطینی را زیر پرچم حماس متحد کند، هشدار داده اند.


این هشدارها پس از لغو مجوز نماز گزاردن یهودیان در صحن های مسجدالاقصی عنوان شده که موجب شد علاوه بر فلسطینی ها در داخل اراضی اشغالی، واکنش هایی فراتر از آن نیز به وجود آید.


در همین رابطه«دانی بن شیمون» تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی نوشت: حماس در جریان مذاکرات غیر مستقیم با اسرائیل در زمینه تبادل اسرا، خواستار گنجاندن موضوع مسجدالاقصی در بین شروط این توافق شده است.


وی افزود: البته این مساله در کنار دیگر شروط حماس در زمینه بهبود وضعیت نوار غزه و آتش بس طولانی مدت مطرح شده است. این در حالی است شرط حماس در زمینه گنجانده شدن موضوع مسجدالاقصی در مذاکرات تبادل اسرا، موجب شگفت زدگی میانجیگران مصری شده و از طرفی اسرائیل نیز از معادله غزه-قدس که حماس در تلاش برای احیای آن است، خرسند نیست.

 

  بررسی مهمترین عناوین رسانه های صهیونیستی (18 اکتبر)؛حماس خواهان احیای معادله غزه-قدس است رئیس آژانس یهود: در جنگ رسانه ای برای تحمیل روایت خود درباره فلسطین شکست خوردیم نگرانی مرکز صهیونیستی از تحول روابط خارجی اردن 2


رئیس آژانس یهود: در جنگ رسانه ای برای تحمیل روایت خود درباره فلسطین شکست خورده ایم


«رونالد لاودر» رئیس آژانس بین المللی یهود در جمع نخبگان سیاسی و نظامی در تل آویو در ارتباط با موضوع جنگ رسانه ای در فضای بین المللی سخنرانی کرد.


وی با اذعان به شکست اسرائیل در تحمیل روایت یهودی درباره مساله فلسطین به رسانه های بین المللی، افزود: جنگ کنونی از فضای نبرد میدانی به نبرد برای جلب نظر افکار عمومی تغییر فاز داده و یهودیان در این فضا وحدت داخلی ندارند و از کمک های بین المللی به اندازه کافی برخوردار نیستند.


رئیس آژانس یهود در ادامه گفت: دشمنان اسرائیل، یک جبهه سیاسی جدید علیه ما راه اندازی کرده اند، و نکته مهم این است که اسرائیل در این جنگ که در خارج مرزهایش جریان دارد شکست می خورد.

 

بررسی مهمترین عناوین رسانه های صهیونیستی (18 اکتبر)؛حماس خواهان احیای معادله غزه-قدس است رئیس آژانس یهود: در جنگ رسانه ای برای تحمیل روایت خود درباره فلسطین شکست خوردیم نگرانی مرکز صهیونیستی از تحول روابط خارجی اردن 3


نگرانی مرکز تحقیقاتی صهیونیستی از  تحول در روابط خارجی اردن


مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل آویو در گزارش راهبردی خود که به قلم «عودید عیران» نوشته شده و در تاریخ هفتم اکتبر منتشر شده از تحولات ایجاد شده در روابط خارجی اردن در ماههای اخیر ابراز نگرانی کرده است.


در بخشی از این گزارش آمده است: روابط اردن ، مصر و عراق در برهه اخیر مجددا از سرگرفته شده و با وجود اینکه نمی تواند نتایج مهم اقتصادی داشته باشد اما به اردن جایگاه یک بازیگر منطقه ای را می بخشد. البته این همکاری ها می تواند موجب صادرات گاز و برق به سوریه و لبنان شود چرا که اخیرا گذرگاه مرزی میان اردن و سوریه بازگشایی شده و نشست های اقتصادی میان دو طرف برگزار شده است.


پژوهشگر صهیونیست با اشاره به تماس تلفنی عبدالله دوم پادشاه اردن با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، این رخداد را بیانگر تغییر نگاه پادشاه اردن به بحران سوریه دانست.


وی همچنین به تماس تلفنی میان وزیرخارجه اردن و همتای ایرانی وی اشاره کرده و می نویسد: این مکالمه تلفنی پس از چندین سال قطعی روابط رخ داده که بیانگر تحول در سیاست خارجی اردن است؛ این دو تماس تلفنی که اخیرا رخ داده باید تل آویو را نگران کند.

 

  بررسی مهمترین عناوین رسانه های صهیونیستی (18 اکتبر)؛حماس خواهان احیای معادله غزه-قدس است رئیس آژانس یهود: در جنگ رسانه ای برای تحمیل روایت خود درباره فلسطین شکست خوردیم نگرانی مرکز صهیونیستی از تحول روابط خارجی اردن 4

 

هشدار درباره افزایش حملات سایبری علیه اسرائیل

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی به افزایش نگرانی در بخش های امنیتی اسرائیل به دلیل روند تصاعدی حملات سایبری علیه بخش های مختلف خبر داده است.

 

در این گزارش که به قلم «گیورا آیلند» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشته شده آمده است: حمله سایبری اخیر علیه بیمارستانی اسرائیلی در منطقه الخضیره، تهدیدی مضاعف علیه اسرائیل است که به تهدیدات موجود شامل بحران کرونا و بلایای طبیعی اضافه می شود.

 

وی با هشدار درباره احتمال انجام حملات سایبری علیه بخش های اقتصادی به ویژه بورس اسرائیل ، عنوان کرد: چنین حملاتی علاوه بر ضررهای شنگین اقتصادی ممکن است موجب فروپاشی اقتصادی اسرائیل شود و ما را وارد بحران کند.

 

بررسی مهمترین عناوین رسانه های صهیونیستی (18 اکتبر)؛حماس خواهان احیای معادله غزه-قدس است رئیس آژانس یهود: در جنگ رسانه ای برای تحمیل روایت خود درباره فلسطین شکست خوردیم نگرانی مرکز صهیونیستی از تحول روابط خارجی اردن 2

 

هاآرتص: دولت آمریکا فعلا از تنش با اسرائیل اجتناب می‌ورزد

 

روزنامه هاآرتص امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فعلا به دنبال تقابل و تنش با دولت رژیم صهیونیستی نیست، به همین خاطر از محکومیت علنی طرح‌های شهرک‌سازی این رژیم خارج از خط سبز در قدس اشغالی اجتناب می‌ورزد.

 

به گفته این روزنامه، به احتمال زیاد خویشتن‌داری دولت آمریکا مرتبط با تصویب بودجه دولت رژیم صهیونیستی در کنست در ماه آینده است.

 

هاآرتص بیان کرد که آمریکایی‌ها نگرانند که تنش با دولت کنونی رژیم صهیونیستی بر ثبات و ادامه بقای آن تاثیرگذار باشد.

 

این روزنامه احتمال داد که دولت آمریکا پس از تصویب بودجه دولت رژیم صهیونیستی در کنست، با وجود مخالفت‌های دولت ائتلافی بنت و لاپید، کنسولگری خود در قدس اشغالی را برای خدمات‌رسانی به فلسطینیان بازگشایی کند.

 

روزنامه مذکور همچنین تاکید کرد که نیاز مبرم رژیم صهیونیستی به همکاری و هماهنگی با آمریکایی‌ها در رابطه با مسئله ایران که به مراحل حساس خود نزدیک شده، به احتمال زیاد بر تماس‌ها و گفتگوهای دو طرف در رابطه با مسئله فلسطین نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

هاآرتص اشاره کرد که بنت برای تجدید فشارها بر ایران به آمریکایی‌ها نیاز دارد و به رغم ملاحظاتی که در مورد دعوت آمریکایی‌ها به ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف فلسطینی دارد، فعلا تمایلی به رویارویی و تقابل علنی با آن‌ها ندارد.

 

بررسی مهمترین عناوین رسانه های صهیونیستی (18 اکتبر)؛حماس خواهان احیای معادله غزه-قدس است رئیس آژانس یهود: در جنگ رسانه ای برای تحمیل روایت خود درباره فلسطین شکست خوردیم نگرانی مرکز صهیونیستی از تحول روابط خارجی اردن 2

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما