شناسهٔ خبر: 50228643 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شماره 1705 ماهنامه سروش منتشر شد

از یادداشت سنگری تا پرونده پژمان بازغی

شماره 1705 ماهنامه سروش با مطالبی چون روی کیوسک مطبوعات رفت. شماره 1705 ماهنامه سروش با مطالبی چون روی کیوسک مطبوعات رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، شماره 1705 ماهنامه سروش منتشر شد. این نشریه که سال چهل‌وسوم خود را پشت سر می‌گذارد روی کیوسک مطبوعات می‌رود.

در شماره مهرماه آن بخش‌هایی چون؛ یادداشت‌، چهره‌ها و خبرها، رسانه و سینما وجود دارد.

در بخش نگاه اول سروش یادداشتی از محمدرضا سنگری پژوهشگر دینی آورده شده است. در بخشی از این متن می‌خوانیم؛ «هنگامی که صحبت از اربعین به میان می‌آید به‌خصوص در یک دهه اخیر، افکار عمومی بی‌درنگ تصویری از آیین با شکوه پیاده‌روی و مسیر نجف تا کربلا در ذهنش نقش می‌بندد، شاید باید اصلاً اربعین را چراغ و جاده ببینیم و بشناسانیم، اربعین فرصت بازگشت به کربلا برای درک و معرفت عمیق‌تر کربلاست. من باور دارم...»

در چهره‌ها و خبرها، مطالب متنوعی از هنرمندان آورده شده است که یکی از آنها مربوط به پژمان بازغی می‌شود. وی درباره حضورش در سریال «افرا» به سروش گفته است: «تلویزیون خانه من است و من کارم را با این رسانه آغاز کرده‌ام. خوشحالم در این سریال بازی داشتم. دوستی من با توفیقی کارگردان افرا سابقه‌ای 20 ساله دارد اما هیچگاه شرایط برای کار مشترک فراهم نمی‌شد تا اینکه اینم امکان در افرا برایم پیش آمد.»

در بخش رسانه 10 مطلب آمده است. در این قسمت گفت‌و‌گویی با سامرند معروفی انجام شده که در بخشی از آن می‌خوانیم. «مختصات جوان‌هایی نظیر رهی در سایر کشورها هم دیده می‌شود. در جامعه فعلی ما آدم‌هایی از جنس رهی وجود دارند که با محیط‌شان دچار چالش شده‌اند و سوالات زیادی و منتظر پاسخ هستند. شرایط زندگی و روزگار به کامشان نیست و به دنبال خوشبختی هستند و همه جوره تلاش و کوشش می‌کنند که به خوشبختی برسند.

رهی آدمی نیست که خیلی دست نیافتنی باشد ولی در عین حال آدمی هم نیست که خیلی در دسترس باشد. همان قدر که می‌تواند دست یافتنی باشد و دور و بر ما جوانانی مثل او را دیده باشیم ولی رفتارها و کنش و واکنش‌هایی که نسبت به اتفاقات دارد نیز برای ما مخاطب تازگی دارد.»

بخش پایانی این ماهنامه مربوط به سینماست. در یکی از مطالب این بخش تحت عنوان «شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) سازه‌ای در دست فراموشی» آمده؛ پس از نگارش فیلمنامه «محمد رسول الله» که یک سال‌وچند ماه طول کشید، خرداد ماه سال 1389 پیش تولید فیلم «محمد رسول الله» رسما آغاز شد اما از آنجا که دکورهای شهرک سینمایی غزالی جوابگوی نیازهای فیلم نبود، بنابراین تولید کنندگان تصمیم به ساخت و ایجاد یک شهرک سینمایی جدید گرفتند که بتوان دکورهای مورد نیاز فیلم را در آن ایجاد کرد بر همین اساس و طبق برنامه‌ریزی انجام شده شهریور سال 1390 مصادف با عید قربان ساخت دکور این فیلم سینمایی در شهرک سینمایی پیامبر اعظم در جاده تهران – قم به اتمام رسید...»

انتهای پیام

نظر شما