شناسهٔ خبر: 50228147 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی:

گام نخست اوجی برای خوزستان اجرای اهداف مسئولیت‌های اجتماعی بود

صاحب‌خبر -
گام نخست اوجی برای خوزستان اجرای اهداف مسئولیت‌های اجتماعی بود
خبرگزاری آریا - نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس با بیان اینکه توجه وزارت نفت به طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان آبادانی این استان را به همراه دارد، گفت: گام نخست اوجی برای خوزستان اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بود.
قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تخصیص اعتبار حوزه مسئولیت اجتماعی به خوزستان در سفر وزیر نفت به این استان گفت: اگرچه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از وظایف وزارت نفت است و محرومیت‌زدایی را به‌دنبال دارد، اما نگاه وزرا به این حوزه متفاوت است. با وجود این آقای اوجی در ابتدای کار خود مبلغی به این مهم اختصاص داد که می‌تواند در توسعه شبکه آب، فاضلاب، احداث راه‌های روستای و شهری، تفریحگاه، ورزشگاه و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و... مؤثر واقع شود.
وی افزود: گام دوم وزیر نفت باید اختصاص منابع مالی برای حق‌ آلایندگی به استان خوزستان باشد، زیرا سال‌هاست دود نفت و گاز به گلوی مردم خوزستان می‌رود، از این رو پرداخت حق آلایندگی حق مردم این استان است.
نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس تصریح کرد: از آنجا که با پرداخت مطالبات استان خوزستان توسط وزارت نفت بسیاری از مشکلات و محرومیت‌های این استان رفع می‌شود از وزیر نفت می‌خواهم با اجرای قانون، حق تضییع‌شده این مردم محروم را ادا کند که البته وی نیز خود را به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی ملزم می‌داند.
به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت در دومین سفر کاری، 26 شهریورماه امسال راهی پایتخت نفتی کشور شد و در نشستی با حضور نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، دستور تأمین 780 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عمرانی این استان را بدون در نظر گرفتن محدودیت مالی صادر و تأکید کرد این رقم باید به‌طور کامل در سال جاری تخصیص یابد.
وزیر نفت پیش از این سفر نیز با خرید 2 میلیون سرنگ برای تسهیل واکسیناسیون در استان خوزستان موافقت کرده و مقرر شده بود سرنگ‌ها از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار داده شود.
اوجی در سفر به اهواز گفته بود: اعتبارهای خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفتیم و پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان بوده که روند این پروژه‌ها دنبال می‌شود و برنامه وزارت نفت، اولویت‌ دادن به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی است تا مردم استان از توسعه پروژه‌های نفت و گاز بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرده بود: تأمین اعتبار واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان هم که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود نیز تکمیل شده است.

نظر شما