شناسهٔ خبر: 50227930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از ۲۰۰ نخبه خارجی از اقامت و خدمات شهروندی در ایران

تهران- ایرنا- ۲۰۰ نخبه خارجی در قالب برنامه‌ همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به دریافت اقامت ویژه سه یا پنج ساله در ایران شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه گروه آموزش ایرنا، یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب برنامه‌ همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی، جذب نخبگان توانمند خارجی است که قصد اقامت در ایران و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه کشور را دارند.

برنامه‌ همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی، سامانه‌ای برای ثبت درخواست متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی برای دریافت حمایت‌های خاص مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری است، سامانه‌ای که می‌کوشد تا با فراهم کردن مجموعه‌ای از خدمات و تسهیلات برای مهاجران نخبه و کارآفرین، زیست آنان در ایران را راحت‌تر کند و زمینه‌های رشد و شکوفایی و بهره‌مندی جامعه‌ ایران از استعدادهای آنها را فراهم کند.

حمایت‌های این سامانه شامل چهار بخش است، بخش اول آن شامل تسهیلات اقامتی سه ساله، پنج ساله، ۱۰ سال و بلندمدت در ایران است که این حمایت راه اندازی شده است و فازهای حمایتی بعدی نیز توسعه می‌یابد، متقاضیان برای ثبت نام و دریافت این خدمات می توانند به سایت http://iconnect.isti.ir معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

طبق اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر اقامت ویژه سه یا پنج ساله گرفتند، دفترچه اقامت ویژه‌ که به مدت سه تا پنج سال این مهاجران را از تمدید سالانه‌ مدارک اقامتی معاف می‌کند، با داشتن دفترچه اقامت ویژه، مهاجران می‌توانند به جز حق رای از همه حقوق شهروندی در ایران برخوردار شوند.

با این مدرک، همه خدمات شهروندی مانند کارت بانکی و گواهینامه رانندگی نیز به آنها تعلق می‌گیرد، در حال حاضر بر اساس اعلام مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۲۰۰ درخواست دیگر برای اقامت نیز به این مرکز رسیده که در حال نهایی شدن و صدور دفترچه ها است.

نظر شما