شناسهٔ خبر: 50227193 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

تولید محصولات مشتری‌محور، شرط موفقیت کسب و کار

تقویت تفکر و جهتدهی اندیشه و پرورش ذهن خلاق و ایدهپرور یکی از اصول اساسی در آموزش مدرن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ امروزه از تفکر نقادانه و خلاقانه به عنوان مهمترین ابزار برای حرکت فرد در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار نوپا یاد می‌شود. به همین دلیل تقویت تفکر و جهت‌دهی اندیشه و پرورش ذهن خلاق و ایده‌پرور یکی از اصول اساسی در آموزش مدرن است.

به همین منظور و در ادامۀ برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی ویژه دانش‌آموزان مستعدبرتر، «وبینار متفکر طراح یا طراح متفکر؟» به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.

در این وبینار، ابتدا در مورد طراحی انسان‌محور (مشتری‌محور) خدمات یا محصول نکاتی بیان و سپس نمونه‌هایی از این محصولات نمایش داده شد.

در ادامه، با طرح چالشِ طراحی یک دستگاه ام‌آرآی برای کودکان زیر ۹ سال که ترس و اضطراب زیادی هنگام استفاده از این دستگاه تجربه می‌کنند، از شرکت کنندگان خواسته شد راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند تا به صورت عملی با تفکر طراحی آشنا شوند.

در قسمت بعدی این وبینار، مراحل چهارگانۀ تفکر طراحی شامل: «چه وضعیتی هست؟»، «چه می‌شود اگر؟»، «چه چیزی شگفت‌آور است؟» و «چه چیزی جواب می‌دهد؟» همراه با مثال‌های متعدد برای شرکت‌کنندگان توضیح داده شد.

در این بخش، برای حل چالش‌های مطرح‌شده در هر مرحله، از دانش‌آموزان پاسخ متناسب و همچنین تجربیات مشابه خواسته شد.

نظر شما