شناسهٔ خبر: 50226176 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد:

کالای ایرانی توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: محدودیت‌ها برای واردات از کشور‌هایی مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان وجود دارد، اما کالا‌ی تولید داخلی مطابق با تکنولوژی روز دنیا تهیه شده و توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا رزقیان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در خصوص تاثیرات ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر تولیدات داخلی گفت: وضعیت بازار لوازم خانگی ما نسبتا آرام است، اما با وجود فراهم بودن کالا‌های معتبر روز دنیا در بازار، توان خرید مردم کم شده و بازار در رکود به سر می‌برد.

او افزود: مشکل اصلی ما در حال حاضر عدم ثبات نرخ ارز و قیمت بالای مواد اولیه است که موجب بی‌ثباتی در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: با وجود این که برخی شرکت‌ها تا سقف پنج تا ۶ درصد مجوز افزایش قیمت کالا‌های خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند، اما به دلیل رکود در بازار فروشندگان کالا‌ها را به قیمت قبل و با سود ۲ تا سه درصد به مصرف کنندگان می‌فروشند.

بیشتر بخوانید

رزقیان با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد تولیدکننده لوازم خانگی در کشور فعال است، بیان کرد: این تولیدات جوابگو نیاز کشور است و هیچ کمبودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد.

او تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت‌های موجود باید از ورود کالا‌های قاچاق به کشور جلوگیری شود چرا که مصرف کنندگان از محصولات تولید داخل رضایت دارند و کالاهای ایرانی چیزی از کالا‌های خارجی کم ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از کالا‌های ایرانی را رواج بدهیم تا مردم از تولید داخلی استقبال کنند چرا که کالا‌های ایرانی هم‌پای محصولات مشابه خارجی است و در برخی موارد حتی قابل تمیز نیست. پس ما باید از تولید، ترویج و مصرف کالا‌های ایرانی جهت بهبود مستمر تولیدات داخلی و اشتغالزایی حمایت کنیم.

رزقیان اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت ورود کالا‌های خارجی مردم انتخاب دیگری جز استفاده از کالا‌های خوب ایرانی ندارند. امیدواریم که این کالا‌ها به ذائقه مردم خوش آید و اگر در آینده راه‌های واردات باز شود، آن زمان بتوانند بین کالا‌های ایرانی و خارجی دست به انتخاب بزنند.

انتهای پیام//ت. ز

نظر شما