شناسهٔ خبر: 50225560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل باشگاه سپاهان:

تمرکز مسابقات لیگ در تهران منطقی نیست

الهه مولادوست

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ارتباطات بین‌المللی برای باشگاه سپاهان جزء اهداف استراتژیک است و در دنیای ورزش جدا از ارتباطاتی که در قالب رویدادهای ورزشی به وجود می‌آید، در حوزه‌های آموزشی، مدیریتی و تورنمنت‌های دوستانه جز محورهایی است که باشگاه‌های حرفه‌ای باید به آن توجه کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا ساکت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در زمان آماده سازی تیم‌ها یکی از بهترین اقداماتی که می توان انجام داد، برگزاری تورنمنت ها است که اصفهان خاطرات خوبی از برگزاری این گونه مسابقات در سال‌های گذشته دارد، تورنمنت فوتبال نقش جهان و یادواره ۲۳ هزار شهید استان نمونه هایی از این مسابقات است که در کنار مسابقات بین‌المللی مختلفی که داشتیم می توان از آن نام برد.

وی افزود: امسال نیز در راستای آماده سازی تیم والیبال سپاهان به پیشنهاد کادر فنی و هماهنگی با باشگاه‌هایی که در این مسابقات حضور دارند، برگزاری مسابقات چهارجانبه در دستور کار قرار گرفت و نام نوجوان فداکار شهید "علی لندی" به عنوان نماد و الگوی جوانان و نوجوانان امروز برای این مسابقات در نظر گرفته شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان ادامه داد: تکمیل آماده سازی تیم ها و اعلام اینکه اصفهان آمادگی میزبانی و برگزاری مسابقات را دارد در واقع نوعی بیان اعتراض ما به فدراسیون‌های مختلف کشور از جمله بسکتبال، هندبال، والیبال و... است که مسابقات را به بهانه شیوع ویروس کرونا در تهران برگزار می کنند که عملی منطقی و درست نیست.

استانها به بلوغ فرهنگی و بهداشتی رسیده اند

ساکت گفت: با برگزاری این تورنمنت علاوه بر هدف تکمیل فرآیند آماده سازی تیم خواستیم یادآوری کنیم اصفهان ظرفیت و توان برگزاری با کیفیت مسابقات والیبال، هندبال و بسکتبال را دارد، ما مخالف متمرکز کردن برنامه ها در تهران هستیم. اصولا نظام ما به سمت تمرکز زدایی در بسیاری از مسائل است.

وی افزود: بسیاری از فدراسیون ها به جهت اسکان کادر خود در تهران اصرار دارند که بازی‌ها در تهران برگزار شود، این قابل قبول نیست و اقدام نادرستی است که حتما وزارت ورزش و فدراسیون‌ها باید نسبت به آن تجدید نظر کنند. به نظر می‌رسد که تمام استان ها آنقدر بلوغ فرهنگی و بهداشتی دارند که با رعایت شرایط پروتکل ها و موارد پیشگیری لازم، مسابقات را برگزار کنند.

نادیده گرفتن ظرفیت استان‌ها به بهانه کرونا

مدیرعامل باشگاه سپاهان افزود: اینکه به بهانه شیوع ویروس کرونا، فقط تهران را دارای چنین ظرفیت و شخصیتی بدانیم؛ این توهین به بقیه استان ها و تیم ها است و نباید چنین نگاهی شود. هدف از برگزاری تورنمنت والیبال علاوه بر اهدف تیمی، این بود که دیدارهای فنی تازه شود، بازیکنان در یک شرایط مساعد مسابقه قرار بگیرند، دوستی ها تازه شود و البته به دوستان مرکزنشین هم اعلام کنیم استان‌ها ظرفیت برگزاری مسابقات را دارند.

پیشنهاد رسمی برای میزبانی جام باشگاه‌های آسیا دریافت نکردیم

ساکت گفت: در خصوص میزبانی اصفهان در والیبال باشگاه‌های آسیا هنوز نامه و یا اعلام رسمی از سوی فدراسیون به ما ارسال نشده است؛ اما اصفهان همیشه به بهترین شکل رویدادهای بین‌المللی را برگزار کرده است، ظرفیت‌های شهری و سیستم توریستی اصفهان ظرفیت چنین میزبانی را دارد، از نظر ورزشی با انجام هماهنگی های لازم بین اداره کل ورزش و جوانان هیئت‌های ورزشی و باشگاه می تواند اتفاقات خوبی در میزبانی‌ها انجام شود و جام باشگاه‌های آسیا در والیبال نیز در صورتی که در این زمینه پیشنهادات رسمی از سوی فدراسیون والیبال به باشگاه ارسال شود، آمادگی برگزاری آن را داریم.

وی اظهار کرد: فرایند توجه به استعدادها، استعدادیابی، پرورش استعدادها تا ارتقا استعدادها و در نهایت به کارگیری آنها در تیم‌های بالاتر به عنوان یک سیاست راهبردی در ورزش باشگاه سپاهان مطرح است و ما این مسئله را در تمام رشته‌ها اجرا می کنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در هندبال موضوع با جدیت پیگیری می‌شود و در فوتبال شاهد این اتفاق با انتخاب نفرات مختلف مدنظر محرم نویدکیا بودیم و در والیبال این هماهنگی و شروع در حال انجام است. در حال حاضر فعالیت در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان ایجاد شده است و توسط کادر خوب فنی در حال سازماندهی است. هدف این است که ما بتوانیم پرورش بهترین‌ها را داشته باشیم و در ادامه انتخاب بهترین‌ها را از بین بیشترین‌ها داشته باشیم تا آنها را به یک بلوغ کامل فنی برسانیم و بتوانیم به تیم‌های مدنظر خودمان و البته تیم‌های ملی برسانیم.

ساکت افزود: توجه و سرمایه گذاری در رده های پایه سیاسیت راهبردی در حوزه ورزش سپاهان است که در تمام رشته ها انجام می شود، هندبال نوجوانان پسر سپاهان در مسابقات قهرمانی کشوری منطقه جنوب بعد از چند سال که تیم‌های رده ما در این رشته فاقد موفقیت بودند به قهرمانی رسید، با توجه به برنامه‌ریزی که داشتیم در والیبال فوتبال و سایر رشته‌ها نیز چنین نگاهی داریم و آن را با جدیت دنبال می کنیم.

سپاهان برندی است که نمی‌تواند افول کند

وی تصریح کرد: کادر فنی باشگاه با نگاه راهبردی موضوع جوان گرایی و توجه به نیروهای مستعد رده های پایه را دنبال می کند، حضور قدرتمند در تمام رشته ها و لیگ ها مدنظرمان است که جز اصول اولیه باشگاه است، نام سپاهان و برند سپاهان، برندی است که باید همیشه با قدرتمندی همراه باشد و نمی تواند در کیفیت فنی آن افول داشته باشد. کادر فنی دقت نظر دارد و سیاست گذاری باشگاه این است که بتواند تواناترین بازیکنان ملی پوش و ستاره های رشته‌های مختلف را در اختیار داشته باشد و در کنار آن‌ها از جوانان استفاده کنند تا جوانان از این فرصت برای پخته و آب دیده شدن استفاده کنند و تبدیل به بازیکنان باتجربه ای برای پشتوانه سازی تیم ها شوند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ارتباطات بین المللی برای باشگاه سپاهان جز یکی از اقدامات استراتژیک است؛ چرا که ما معتقد هستیم در دنیای ورزش جدا  از ارتباطاتی که در قالب رویدادهای ورزشی به وجود می‌آید، در حوزه‌های آموزشی، مدیریتی، تورنمنت های دوستانه، دوره های دانش افزایی، ورک شاپ های پرورش مدیر، مربی و البته استفاده از ظرفیت‌های فنی-مهندسی فیمابین جز محورهایی است که باید مورد توجه یک باشگاه حرفه ای قرار گیرد، که در این ارتباط اقدامات خوبی از سوی باشگاه سپاهان انجام شده است.

ساکت افزود: باشگاه "پیونیک" ارمنستان درخواست دو بازی دوستانه با سپاهان در این فصل را دارد، باشگاه سن پترزبورگ آماده بود که در شهریورماه با تیم فوتبال بازی داشته باشد که به دلیل تغییری که در برنامه شروع لیگ ایجاد شد، این فرصت را از دست دادیم، البته مجددا دو باشگاه علاقه‌مند به همکاری در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: هماهنگی با باشگاه النجف عراق به ویژه در رده‌های پایه نوجوانان و جوانان و امید به گونه ای است که بتوانیم بازی‌های دوستانه و دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم، این موارد در دستور کار باشگاه قرار دارد و عملیاتی شده است، همچنین در حال مذاکره با باشگاه‌هایی از کشورهای بزریل و پرتغال هستیم که به محض قطعی شدن زمان برگزاری آن اعلام خواهد شد. این موارد به ظرفیت فنی باشگاه، مربیان و تیم‌های پایه کمک می کند تا در مسیر موفقیت بیشتر قدم برداریم.

به دنبال فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت بیشتر بانوان

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: مشخصا یکی از رویکردهای جدی باشگاه سپاهان توجه به بانوان است و نگاه یک سویه ای به ورزش بانوان در باشگاه وجود دارد، مجموعه باشگاه و هیئت مدیره نگاه ویژه ای دارد، نگاهی که در راستای سیاست‌های ورزش کشور در رشته‌های مختلف ورزشی در رده‌های سنی مختلف مورد توجه قرار داده ایم. در همین راستا در تمام تفاهم نامه هایی که داریم، بحث بازی‌های دوستانه بین تیم‌های بانوان با جدیت مطرح است و این اقدام در جهت تقویت و غنای آنها است و زمینه ای برای ترانسفر بازیکنان ما فراهم می کند.

ساکت ادامه داد: چند بازیکن ما به ارمنستان دعوت شده و مورد ارزیابی قرار گرفتند، انتخاب، ابتدا با خود آنها و بعد باشگاه است. در ارتباط با باشگاه‌های خارجی یکی از محورها حضور و فعالیت بانوان است و این زمینه وجود دارد که بستر بهتری برای دخترانمان در رشته های مختلف را فراهم کنیم.

امیدوار به فصل خوبی برای فوتبال باشگاهی و ملی

وی افزود: سازماندهی تیم فوتبال بر اساس اندیشه های کادر فنی پس از بررسی هایی که در هیئت مدیره داشتیم به شکلی که مدنظر کادر فنی و سرمربی تیم بود، انجام شد و در حال حاضر سازماندهی لازم خود را پیدا کرده است. اردوها و بازی‌های تدارکاتی خود را در زمان مناسب و به بهترین شکل برگزار کردیم و به سمت آمادگی کامل حرکت می کنیم، ورزشگاه نقش جهان هم برای برگزاری و میزبانی مسابقات آماده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در ارتباط با حضور تماشاگران، بر اساس پروتکل هایی که طبیعتا سازمان لیگ و دیگر منابع  مشخص خواهند کرد، این آمادگی را داریم که میزبان آنها باشیم. ضمن اینکه به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هستیم. توانستیم با کمک سازمان لیگ مسائل مربوط به بخش مجوز حرفه‌ای را به خوبی جلو ببریم، بر اساس اعلام سازمان لیگ، اولین باشگاهی بودیم که تمام مدارک و مراحل مربوط به بازیکنان تیم را انجام داده ایم.

ساکت خاطرنشان کرد: امیدوارم یک فصل توام با سرفرازی برای فوتبال ایران داشته باشیم، حضور در جام جهانی برای تیم ملی و حضور موفق و قدرتمند برای سپاهان و برای تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های آسیا آرزو می‌کنیم.

انتهای پیام

نظر شما