شناسهٔ خبر: 50224907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید فیصل مقداد بر تمایل دمشق به تسهیل بازگشت مهاجران سوری

سپیده حسینی

وزیر خارجه سوریه در دیدار با کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بر تمایل کشورش به همکاری برای تسهیل بازگشت مهاجران سوری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه و فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در دیداری که با یکدیگر داشتند، درباره زمینه‌های همکاری میان دولت سوریه و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفتگو کردند.

به گزارش سانا، مقداد در این دیدار با تاکید بر اهمیت استمرار و تقویت همکاری‌ها میان دمشق و کمیساریای عالی پناهندگان، اقداماتی را که دولت سوریه می‌تواند برای تسهیل بازگشت مهاجران سوری به شهرها و روستاهایشان در پیش بگیرد، اعلام کرد.

همچنین وزیر خارجه سوریه بر تمایل دمشق به همکاری با کمیساریا در این زمینه بر اساس اصل حفظ حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و به دور از تلاش‌های برخی طرف‌ها برای استفاده از این موضوع در راستای اهدافی سیاسی که با منافع مردم سوریه و بُعد انسانی آن تعارض دارند، تاکید کرد.

گراندی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های موجود میان دو طرف گفت: کمیساریا آماده است به تلاش‌های خود در زمینه تامین تمامی امکانات و به‌کارگیری آنها برای رفع نیازهای اصلی روند بازگشت ادامه دهد.

سوریه نوامبر ۲۰۲۰ با مشارکت کشورهای عربی و طرف‌های بین‌المللی، کنفرانسی برای بازگشت پناهجویان در دمشق برگزار کرد.

انتهای پیام

نظر شما