شناسهٔ خبر: 50223812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه علمیه خواهران اهواز:

معرفت نفس بزرگ‌ترین درس علامه حسن‌زاده آملی است

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اهواز، معرفت نفس را بزرگ‌ترین درس علامه حسن‌زاده آملی دانست و گفت: اولین دروسی که علامه به‌طور عمومی و خصوصی در همه‌جا مطرح می‌کرد، معرفت نفس بود و معتقد بودند که کلید سعادت دنیا و آخرت همین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، خانم اشرفی زاده، استاد حوزه علمیه خواهران اهواز، در مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی که امروز در مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق(ع) اهواز برگزار شد، اظهارکرد: ما در محفل بزرگداشت بزرگی هستیم که با مشقت، صبر و استقامت به مدارج عالی علمی و اخلاقی رسید.

وی افزود: در روایت آمده وقتی عالمی فقیه، از دنیا برود در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد می‌شود که هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

 استاد حوزه خواهران گفت: بزرگ‌ترین درسی که علامه حسن‌زاده آملی به همه شاگردان و علاقه‌مندان به اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) داد و توصیه فراوانی به آن می‌کرد، معرفت نفس و شناخت خود بود و معتقد بوددند کلید سعادت دنیا و آخرت همین است.

اشرفی زاده افزود: علاوه بر این، علامه حسن‌زاده آملی، آثاری در زمینه‌های فقه، فلسفه، اخلاق، عرفان، حکمت دینی، کلام، ریاضیات، نجوم، ادبیات عربی و فارسی، علوم طبیعی، طب قدیم، و ... دارد، اما عمده آثار و اندیشه‌های ایشان بر محور قرآن، فلسفه و عرفان است، چراکه قرآن و برهان و عرفان را مرتبط به هم می‌داند و معتقد است این سه از هم جدایی ندارند.

انتهای پیام./

نظر شما