شناسهٔ خبر: 50223178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

به‌منظور بررسی مشکلات صورت گرفت؛

بازدید نمایندگان مجلس از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بازدید و مشکلات این مرکز علمی و آموزشی را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرکرد، علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بازدید و مشکلات باشگاه سوارکاری این مرکز علمی و آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این بازدید با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از مراکز اصلی خاستگاه پرورش اسب اصیل ایرانی است، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس با وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارتباط مستقیم دارد.

بازدید نمایندگان مجلس از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

یزدی‌خواه افزود: صنعت اسب و گردش مالی پرورش اسب در دنیا به‌خصوص در کشور ما می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی و تزریق روحیه نشاط، شادابی و سرگرمی در جامعه را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت اسب یک صنعت قابل توجه است، بیان کرد: صنعت اسب از نظر مسابقات چوگان، مسابقات دوره‌ای، پرش، نگهداری و نمایشگاه‌های زیبایی علاقه‌مندان خاص خود را دارد و افرادی که در این صنعت هزینه می‌کنند، عاشق هستند.

لزوم کسب درآمد از صنعت اسب در دانشگاه آزاد اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از مراکز اصلی خاستگاه پرورش اسب اصیل ایرانی بوده در کنار اسب‌های معروف از کشورهای اروپای شرقی و غربی پیشگام است؛ چراکه اسب‌های کشورهای اروپایی با بدن‌های حجیم بیشتر برای بارکشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید:

پرورش و نگهداری اسب دره‌شوری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

آغاز ثبت‌ نام باشگاه سوارکاری مزرعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

یزدی‌خواه متذکر شد: به اقرار متولیان اروپایی موضوع اسب اصیل ایرانی به‌خصوص در ایلات و عشایر چهارمحال و بختیاری می‌تواند به این صنعت در جهان کمک کند.

وی توضیح داد: باید از صنعت اسب در زمینه‌های پرورش، صادرات، نگهداری، کره‌کشی و اصلاح نژاد به دنبال کسب درآمد باشیم.

بازدید نمایندگان مجلس از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه مسئولان باید همگانی کردن ورزش سوارکاری را در دستور کار قرار دهند، گفت: با تلاش و پیگیری‌های مجدانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در راستای تحول در حوزه ورزش سوارکاری پیشگام شده و هر تحولی در این صنعت نیازمند برنامه دقیق و روشن برای رسیدن به افق چشم‌انداز با یک برنامه عملیاتی است.

راستینه هفشجانی با اعلام اینکه سند تحول ورزش سوارکاری در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است، تأکید کرد: در این سند از اصلاح نژاد اسب تا اقتصاد این صنعت و پرورش مربی سوارکاری مطالبی عنوان شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و زیست بوم و فرهنگ مردم استان چهارمحال و بختیاری، سوارکاران بزرگ ملی از دیرباز از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: فرهنگ بختیاری و عشایری در استان چهارمحال و بختیاری در طول سال‌های متمادی، فرهنگ سوارکاری را نهادینه کرده و ضرورت دارد مسئولان استان این صنعت را به‌عنوان اولویت توسعه همگانی کردن ورزش سوارکاری در دستور کار قرار دهند.

راستینه هفشجانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد باید با یک برنامه جامع، زمان‌بندی شده و یک نظام‌نامه عملیاتی یک بازتعریفی برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه سوارکاری انجام دهد.

دلیل میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در رویدادهای ورزشی

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی همواره تلاش کرده از همگانی شدن ورزش‌ها حمایت کند و یکی از این مؤلفه‌ها، همگانی کردن ورزش سوارکاری است؛ بنابراین باید از طریق فدراسیون‌های مربوط و وزارتخانه مربوطه این موضوع را پیگیری کنیم.

راستینه بیان کرد: امیدوارم که این آغازی برای یک تحول در ورزش سوارکاری استان چهارمحال و بختیاری و البته در عرصه ملی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری و موقعیت خوب جغرافیایی در استان چهارمحال و بختیاری و نبود اردوبام در مرکز استان، واحد شهرکرد آمادگی خود را برای ساخت این مجموعه بزرگ اعلام می‌کند.

ابراهیم رحیمی تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری به ‌واسطه برخورداری از ارتفاع مناسب، آب‌ و هوای پاک، چهارفصل و برخورداری از موقعیت توسعه ورزش‌های زمستانی مورد توجه بسیاری از تیم‌های ورزشی کشور و حتی گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ساخت اردوبام موجب میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در رویدادهای ورزشی و آشنایی مردم کشور با فرهنگ و رسوم منطقه می‌شود و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی این استان داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار آماده ارائه خدمات تحقیقاتی و آموزشی به دانشجویان رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی است.

انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

نظر شما