شناسهٔ خبر: 50220968 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۶ نیمکت و ۶ مربی | فوتبالی‌ها در انتظار جابه‌جایی‌های هیجان‌انگیز

فوتبال‌دوستان منتظر جابه‌جایی‌های هیجان‌انگیزی روی نیمکت تیم‌های بزرگ هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ فصل نقل‌وانتقالات تابستان امسال یک‌ فصل رؤیایی بود؛ کریستیانو رونالدو، مسی، لوکاکو، گریلیش، سانچو، راموس، دوناروما و چندین انتقال بزرگ دیگر صورت گرفت. روی نیمکت‌ها هم اتفاقات جذابی رخ داد، اما کافی نبود. شاید بازگشت آلگری به یوونتوس، آنچلوتی به رئال‌مادرید، رفتن سیمونه اینتزاگی از لاتزیو به اینتر و ساری به لاتزیو، بازگشت مورینیو به سری‌آ و در اختیار گرفتن هدایت آاس‌رم توسط این مربی و... اتفاقات جذابی در بازار مربیان بود اما به‌نظر می‌رسد اتفاقات هیجان‌انگیزتری در این بازار منتظرمان باشد.

هم‌اکنون مربیان مشهوری داریم که شغلی ندارند و هر آن ممکن است با اخراج یکی از همکاران‌شان در تیمی بزرگ و مهم پست بگیرند. از همه بدتر وضعیت سولسشائر در منچستر است. با شکست مقابل لسترسیتی، روند شکست‌ناپذیری منچستریونایتد در ۲۹‌بازی پیاپی خارج از خانه در لیگ برتر متوقف شد. منچستر در این تعداد بازی ۱۹‌برد و ۱۰‌تساوی به‌دست آورده بود. پیش از این آخرین شکست خارج از خانه شیاطین سرخ به ۱۹ژانویه‌۲۰۲۰ و شکست ۲بر صفر مقابل لیورپول برمی‌گشت. یونایتد پس از عبور از آرسنال (۲۷) رکورددار بیشترین بازی بدون شکست پیاپی خارج از خانه لقب گرفته بود. پس از پیروزی ۲بر یک فصل گذشته لستر در اولدترافورد، روباه‌ها برای نخستین‌بار از سپتامبر۱۹۷۳ موفق شدند در ۲دیدار پیاپی لیگ برتری منچستریونایتد را شکست بدهند. به همین بهانه شاید بد نباشد چند مربی آماده به‌کار با سابقه باشگاهی و چند مربی در خطر برکناری را با هم مرور کنیم.

در آستانه اخراج

استیو بروس: احتمالا بازی دیروز مقابل تاتنهام که هزارمین مسابقه عمر او محسوب می‌شد، آخرین فرصت این مربی انگلیسی در نیوکاسل بود. این باشگاه با واگذاری به میلیاردرهای سعودی به‌زودی یک سرمربی بزرگ استخدام می‌کند، پیش از آنکه به پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی نزدیک شویم. گزینه‌های جذابی برای نیمکت کلاغ‌ها مطرح شده؛ کونته، زیدان، فاوره، لمپارد، جرارد و خیلی‌های دیگر.

آرتتا: بعد از سپری‌کردن پیچ خطرناک ابتدای فصل و باخت در هر ۳‌مسابقه ابتدایی لیگ، سرمربی اسپانیایی آرسنال توانست با نتیجه‌گیری در ۳‌بازی آسان بعدی موقعیت خودش را بهبود ببخشد. توپچی‌ها امشب با کریستال‌پالاس بازی دارند؛ تیمی که سرمربی این فصل‌شان یعنی پاتریک ویه‌را، یکی از گزینه‌های جانشینی میکل آرتتا به‌حساب می‌آید.

سولسشائر: باید شانس بیاورد پوچتینو در پاری‌سن‌ژرمن زودتر از او اخراج شود، چون در این صورت زین‌الدین زیدان هدایت تیم پاریسی را بر عهده خواهد گرفت و سایه او از سر سرمربی نروژی منچستر کم می‌شود. با خریدهای این فصل شامل رونالدو، واران و سانچو باز هم من‌یونایتد بوی قهرمانی نمی‌دهد. خیلی‌ها معتقدند که با سولسشائر نمی‌شود جام گرفت.

نونو اسپریتو: سبک دفاعی این مربی پرتغالی همان میکروب ضعیف‌شده سبک مورینیو است. اگر تاتنهام می‌خواست با این سبک نتیجه بگیرد، با مورینیو می‌گرفت و دلیلی نداشت او را اخراج کند. ۳‌برد در ۳بازی ابتدایی و ۳‌باخت بعدی ازجمله شکست در داربی مقابل آرسنال چیزی نیست که هواداران و رئیس را راضی نگه دارد. مربی سابق ولوز خطر اخراج را احساس می‌کند.

پوچتینو: تعویض مسی در یکی از بازی‌های لیگ موقعیت این مربی آرژانتینی را به خطر انداخت. او بعدا مجبور شد به هر بهانه‌ای از ستاره آرژانتینی تیمش تمجید کند و او را لایق توپ طلا بداند. پاریس قبل از فیفادی به رن باخت و بعد از فیفادی هم تیم آنژه را ناپلئونی برد. بعید به‌نظر می‌رسد مالکان قطری پولدار پاری‌سن‌ژرمن او را تا نیم‌فصل تحمل کنند.

رونالد کومان: لاپورتا اگر از لحاظ مالی زورش می‌رسید، همین الان سرمربی هلندی و اسطوره باشگاه بارسلونا را اخراج می‌کرد. بحران مالی بارسا که منجر به جدایی مسی شد، حالا بدجور جلوی اخراج کومان را گرفته است. با این‌حال، در رسانه‌های نزدیک به بارسا هر روز گزینه‌هایی مثل مارتینس، ژاوی، پیرلو و... به‌عنوان جانشینان احتمالی کومان مطرح می‌شوند.

 بیکارها

زیدان: عاشق کارکردن در تیم ملی فرانسه است اما با قهرمانی فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا فعلا موقعیت دیدیه دشان تضمین‌شده است. از ۵قهرمانی فرانسه در تورنمنت‌های بزرگ ۲تای آنها با مربیگری و ۲تای دیگر با کاپیتانی دشان به‌دست آمده. زیدان تا بعد از جام‌جهانی نمی‌تواند امیدی به نیمکت تیم ملی داشته باشد. او گزینه همه تیم‌ها مخصوصا پی‌اس‌جی و من‌یونایتد است.

کونته: بعد از اختلاف پیداکردن با مالکان اینتر و جدایی از این تیم که توانسته بود نوار ۹ساله قهرمانی‌های یوونتوس در سری‌آ را قطع کند، نزدیک بود به تاتنهام بپیوندد اما با دیوید لوی به توافق دست نیافت. حالا او گزینه نیمکت بیشتر تیم‌هاست. شاید نخستین سرمربی بزرگ در دوران جدید نیوکاسل باشد. اوایل فصل هم به‌عنوان گزینه مربیگری در آرسنال مطرح بود.

جرارد: استیون جرارد عرصه مربیگری را با موفقیت در اسکاتلند آغاز کرد و به حکومت سلتیک که با برندن راجرز ادامه پیدا کرده بود، پایان داد. این موفقیت هواداران لیورپول را خرسند کرد و خیلی‌ها از او به‌عنوان مربی بالقوه این تیم یاد کردند تا پس از پایان دوران کلوپ، نیمکت این تیم خالی نماند. فعلا محتمل‌ترین مقصد کاپیتان سابق لیورپول باشگاه نیوکاسل است.

لمپارد: کاپیتان و بهترین گلزن تاریخ چلسی، حرفه مربیگری را با حضور در تیم دسته‌اولی داربی کاونتی آغاز کرد و با این تیم که هم‌اکنون با مربیگری وین‌رونی اوضاع خوبی ندارد، تا پلی‌آف و آستانه لیگ برتری‌شدن پیش رفت. بلافاصله به‌عنوان سرمربی چلسی مشغول شد اما یک فصل و نیم بیشتر دوام نیاورد. حالا او یکی از گزینه‌های اصلی اشغال جای بروس در نیوکاسل است.

گتوزو و پیرلو: هر دو مربی تازه‌کارند. پیرلو دوره‌ای کاملا ناموفق در یوونتوس داشت و نتوانست این تیم را به دهمین قهرمانی پیاپی در لیگ برساند. با این‌حال یکی از مربیان محبوب لاپورتا برای حضور در بارسلوناست. گتوزو سابقه بیشتری دارد و پس از حضور نسبتا موفق در ناپولی نزدیک بود به تاتنهام برود اما نشد. این دو ایتالیایی فعلا بدون تیم مانده‌اند.

والورده: بعد از بارسلونا جانشینان او شامل کیکه ستین و رونالد کومان نتوانستند به موفقیتی برسند. رابطه خوبی با مسی داشت اما پس از دوران بارسا نتوانست شغلی برای خودش دست‌وپا کند. امکان بازگشتش به بارسا تقریبا صفر است. جذابیتی هم برای حضور در تیم‌های بزرگ خارجی ندارد اما شاید بتواند امیدوار باشد تیمی معمولی مایل به خوب در لالیگا به او پیشنهاد بدهد.

نظر شما