شناسهٔ خبر: 50220404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان در مجلس:

بهسازی جاده‌ها و تامین آب روستاها مطالبه مردم مغان از دولت است

اردبیل - ایرنا - نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان گفت: بهسازی جاده‌ها و تامین آب آشامیدنی روستاها مطالبه اصلی مردم مغان بوده و انتظار می‌رود در سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل موردتوجه ویژه دولت قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

عباس جهانگیرزاده روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تصادفات در جاده‌های منطقه مغان به دلیل نبود جاده مناسب نارضایتی شدید مردم را در پی داشته  و تلاش بر این است با اختصاص اعتبار لازم جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز اصلاح و بهسازی شوند.

وی اضافه کرد: از دیگر مطالبات اهالی مغان تامین حقابه ارس، پرداخت خسارت محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌های دامی است و مردم انتظار دارند در سفر رئیس‌جمهوری  مشکلات موجود بررسی و نسبت به رفع آنها دستور لازم صادر شود.

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰ قشلاق در منطقه مغان نیازمند آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند و بسیاری از قشلاق‌ها هم از طریق تانکرهای سیار آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

جهانگیرزاده خواستار اتمام پروژه پایاب سد خداآفرین شد و گفت: این طرح از پیشرفت مطلوبی برخوردار است اما می‌بایست با تسریع  در کارها در زمان مقرر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: استان اردبیل در زمینه تامین حقابه خود از منابع آبی جاری و سدها، اجرای طرح آبیاری در پایاب سدها و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای مطالباتی دارد که باید محقق شود.

او بر تامین حقابه شمال استان از منابع آبی رود ارس تاکید کرد و گفت: مردم منطقه مغان در کنار آب زندگی می‌کنند ولی از آب کشاورزی و حتی آشامیدنی نیز بی‌بهره هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تولید بیش از سه میلیون تن محصول کشاورزی در منطقه  معادل ۷۵ درصد تولیدات کشاورزی استان را ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد کشور دانست و افزود: تامین زیرساخت‌های توسعه کشاورزی در منطقه مغان استان اردبیل ضروری است.

جهانگیرزاده تاکید کرد:بهسازی و توسعه راه‌های ارتباطی از مسیر بیله‌سوار به پارس‌آباد و پارس‌آباد به سربند و اصلاندوز، بهسازی راه‌های روستایی و عشایری و رفع مشکلات آب روستایی و عشایری منطقه در این سفر در اولویت است و تلاش می‌شود این مطالبات مردمی تحقق یابد.

رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت اواخر هفته جاری در هشتمین سفر استانی به استان اردبیل سفر می‌کنند.

نظر شما