شناسهٔ خبر: 50219535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد:

برگزاری ۳۸۲ویژه برنامه هفته وحدت در کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همایش سادات در روستای پارسانیان شهرستان سقز با حضور سادات، روحانیون و مسئولان به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در جمع اصحاب رسانه استان با تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت و محکوم کردن جنایات اخیر در مسجد قندوز افغانستان اظهار کرد: مردمی که برای نماز در مسجد حاضر شدند توسط دشمن قتل عام شدند و این نشانه زبونی دشمن است و امیدواریم همه مسلمانان با روح بصیرت و دشمن‌شناسی‌شان بخوبی برنامه‌ریزی کنند و آنچه که مدنظر انقلاب و اسلام است را بخوبی پیش ببرند.

 

 

وی افزود: ایران اسلامی و نظام اسلامی ما علیرغم چالش‌ها و مشکلاتی که دارد پیش می‌رود و هدفمند برنامه‌های خود را اجرا می‌کند و جنایات دشمن بیانگر ناامید شدن دشمن است.

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه هفته وحدت زمینه‌ساز یکدلی و هم‌افزایی همه مذاهب و مسلمین جهان است، بیان کرد: وحدت منحصر به انقلاب نیست و همه جوامع به این مولفه اثرگذار نیاز دارند.

 

 

حجت‌الاسلام عسکری تصریح کرد: مرکز بزرگ اسلامی به عنوان رئیس ستاد هفته وحدت در کردستان فعالیت دارد و  نخستین جلسه ستاد یاد شده در استان تشکیل شد که مصوبات جلسه مطرح و برنامه‌ها نیز در دومین جلسه ستاد هفته وحدت در دفتر نماینده ولی فقیه تشریح شدند.

 

 

برگزاری همایش‌های طلاب شیعه و سنی در شهرهای کردستان

 

 

وی خاطر نشان کرد: امسال سعی داریم برنامه‌های هفته وحدت متنوع‌ و متفاوت‌تر با سال‌های قبل باشد و برنامه‌های مردمی و همایش روحانیون و طلاب در همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: سه همایش در سقز و بانه با عنوان همایش طلاب و روحانیون شیعه و سنی در روز دوازدهم ربیع‌الاول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اینکه سیزدهم ربیع‌الاول نیز در مریوان و سروآباد همایش روحانیون و طلاب و سپس مراسم دیدار مردمی و جشن مردمی در سروآباد برگزار می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: همایش طلاب سنندج با تجلیل از ۴۳ طلاب ممتاز استان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور روز چهاردهم ربیع‌الاول در سنندج برگزار خواهد شد و سپس همایشی در کامیاران با حضور طلاب و روحانیون برگزار می‌شود.

 

 

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر در هفته وحدت

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزاری همایش سادات در روستای پارسانیان شهرستان سقز، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در همه شهرستان‌ها، برپایی ایستگاههای صلواتی، برگزاری همایش در دیواندره و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در کردستان است.

 

 

حجت‌الاسلام عسکری برگزاری یادواره عارف نامی کُرد شمس قریشی، برگزاری ۱۰ مراسم محفل انس با قرآن در ۱۰ مسجد سنندج و برگزاری مراسم و جشن‌های مردمی و تجدید میثاق با ولایت نیز در هفته وحدت در استان انجام می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: اجرای مسابقات فرهنگی با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان و مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی نیز در هفته وحدت در استان کردستان برگزار می‌شود‌.

 

وی اضافه کرد: 382 برنامه ویژه هفته وحدت در کل استان برگزار خواهد شد که از این تعداد 300 برنامه مربوط به سپاه بیت‌المقدس است.

پایان پیام/713

نظر شما