شناسهٔ خبر: 50217759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در مراسم بهره برداری نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر مطرح شد؛

بهره برداری نیروگاه خورشیدی در کوشک/تولید 10 هزار مگاوات برق از انرژی های تجدید پذیر، هدفگذاری وزارت نیرو است

موج نیوز

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در مراسم بهره برداری نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر در منطقه کوشک شهرستان بافق، گفت: تولید 10 هزار مگاوات برق از انرژی های تجدید پذیر با محوریت برق خورشیدی به عنوان هدف کلان وزارت نیرو طی 4 سال هدف گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، طی مراسمی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر در منطقه کوشک شهرستان بافق با حضور مسئولان ارشد استان یزد، فرماندار بافق، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد و... مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم سید امیر عباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر بیان کرد: سهم مجموع انرژی های تجدید پذیر در تولید برق کشور کم است و در این راستا تولید 10 هزار مگاوات برق از انرژی های تجدید پذیر با محوریت برق خورشیدی به عنوان هدف کلان وزارت نیرو طی 4 سال هدف گذاری شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: شرکت سرمایه گذاری غدیر در جهت این هدفگذاری کشور و وزارت نیرو، تولید 800 مگاوات برق خورشیدی را تعهد کرده است.

یزد (4)

نیروگاه خورشیدی غدیر در کوشک با کیفیت ترین نیروگاه در نوع خود است

سید فرید الدین معصومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر نیز در این مراسم از روند اجرای این پروژه سخن گفت و توضیح داد: در تاریخ 22 شهریور سال 99 کلنگ نیروگاه برق خورشیدی کوشک در شهرستان بافق به زمین خورد و تیرماه 1400 برق نیروگاه کوشک به شبکه سراسری متصل شد که از این موفقیت در زمان کم، می توان به عنوان یک رکورد نام برد.

وی افزود: این پروژه از چند نظر نسبت به پروژه های احداث شده برتری دارد، به جهت ارزی، از ارزان ترین نیروگاه های کشور است و با 28 هزار پنل نصب شده از با کیفیت ترین نیروگاه ها است و از نظر زمان احداث و بهره برداری، یکی از سریع ترین پروژه های نیروگاهی برق کشور محسوب می شود.

معصومی حمایت مدیران استان یزد در ساخت و اتصال نیروگاه به شبکه برق را عامل این نکات مثبت در پروژه نیروگاهی مذکور دانست و گفت:

ایران جزو معدود کشورهایی در جهان است که 300 روز آفتابی دارد ولی در مقابل این مزیت اقتصادی، تعداد نیروگاه های خورشیدی مطلوب نیست و در بین استان های کشور استان یزد جزو مطلوب ترین استان ها برای اجرای پروژه های برق خورشیدی است.

معصومی یادآور شد: اقتصاد برق باعث شده شرکت های نیروگاهی با مشکلات زیادی در تولید برق مواجه شوند.

یزد (1)

برق خورشیدی بهترین حالت استفاده از انرژی به لحاظ زیست محیطی است

در ادامه فرشاد نجفی پور، مدیرعامل تامین اجتماعی نیروهای مسلح کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم سخنرانی کرد، گفت: سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه های خورشیدی بهترین حالت استفاده از انرژی به لحاظ زیست محیطی است و کشور باید در مسیر توسعه نیروگاه های خورشیدی حرکت کند.

گفتنی است: صرفه جویی سالانه پنج میلیون لیتر در مصرف آب، صرفه‌جویی مصرف چهار میلیون مترمکعب گاز طبیعی و کاهش مصرف ۳.۵ میلیون کیلوگرم گازهای آلاینده از مزایای راه‌اندازی این نیروگاه است.

نظر شما