شناسهٔ خبر: 50216059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیانیه مسئول پرونده روابط بین الملل حماس

استقبال حماس از تصمیم اتحادیه آفریقا

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از وبسایت جنبش حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از تصمیم به تعویق انداختن اعطای عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا استقبال کرد.
باسم نعیم، مسئول پرونده روابط بین الملل در این جنبش، تصمیم شورای اجرایی اتحادیه آفریقا مبنی بر به تعویق انداختن پذیرش رژیم اشغالگر اسرائیلی به عنوان عضو ناظر اتحادیه، به اجلاس بعدی روسای جمهور در فوریه ۲۰۲۲ را یک گام در مسیر درست توصیف کرد.
باسم نعیم در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: این خودداری از پذیرش فوری اعطای عضویت ناظر به رژیم اشغالگر، بدون تلاش کشور‌های دوست با مردم فلسطین و موضع مسئولانه آنها، امکان پذیر نبود.
وی گفت: جنبش حماس امیدوار است این مسئله یکبار برای همیشه، در اجلاس بعدی با جلوگیری از پیوستن این رژیم نژادپرست، به اتحادیه حل شود چرا که این ممانعت، مطابق با تاریخ و وضعیت حال قاره آفریقا در مبارزه با استعمار و نژادپرستی و حمایت از مبارزه مردم فلسطین برای تحقق آزادی و استقلال است.
باسم نعیم همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست با استفاده از همبستگی کشور‌های عربی و اسلامی و اکثر کشور‌های قاره با مردم فلسطین، تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای جلوگیری از پیوستن این رژیم نژادپرست به اتحادیه آفریقا، افزایش دهد.

نظر شما