شناسهٔ خبر: 50213755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به مناسبت هفته تربیت بدنی؛

۱۲ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

زهرا حمیدی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای ۶۵ شهید ورزشکار استان، گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، ۱۲ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

حسن عزیزی، امروز یکشنبه ۲۵ مهر در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: جامعه ورزشکاران شهدای زیادی را تقدیم کرده است که باید برای گسترش اهداف و آرمان‌های شهیدان در جامعه اقدام شود و شهدای والامقام الگوی خوبی برای ورزشکاران هستند و عزت کشور در گرو عمل به وصایای آنان است.

وی با بیان اینکه باید یادواره شهدای ورزشکار نه به عنوان یک رویداد بلکه به عنوان یک جریان موثر فرهنگی و رسانه‌ای بتواند تا مدت‌ها یک جریان تاثیرگذار در جامعه باشد، افزود: دومین کنگره یادواره پنج هزار شهید کشور در سال جاری نیز برگزار می‌شود؛ یادواره ۶۵ شهید ورزشکار استان در راستای این یادواره محوری برگزار خواهد شد و سعی خواهیم کرد یادواره شهدای ورزشکار را به‌صورت شهرستانی و هیاتی هم برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، عزیزی بیان کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش ۱۲ پروژه ورزشی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و سیزدهمین یادواره شهدای ۶۵ شهید ورزشکار استان برگزار می‌شود که از این تعداد یک سالن ورزشی و ۱۱ زمین چمن مصنوعی است که ۱۵ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

وی هزینه احداث هر زمین چمن مصنوعی به متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع را هفت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تسطیح و آماده‌سازی زمین در برخی شهرستان‌ها را اداره کل ورزش و جوانان انجام می‌دهد و نهادهای حمایتی در زمینه خرید چمن همکاری می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی روستای نوغاب شهرستان درمیان نیز هفته گذشته با همت بنیاد علوی تکمیل و افتتاح شد.

وی با اشاره به بازگشایی باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی به‌زودی، گفت: باشگاه‌های ورزشی استان در دوران کرونا خسارت‌های زیادی را متحمل شدند و در راستای جبران این خسارت‌ها به میزان هشت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان متقاضی دریافت تسهیلات داشته‌ایم که از این مقدار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به باشگاه‌داران با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برگزاری ۵۷۰ عنوان برنامه در استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده و در حوزه ورزش قهرمانی ۲۳۱ برنامه، ورزش بانوان ۱۴۶ برنامه، ورزش همگانی ۱۱۱ برنامه، حوزه جوانان ۳۴ برنامه و حوزه فنی و مهندسی ۱۲ پروژه در استان برگزار خواهد شد و شعار محوری هفته تربیت بدنی و ورزش هم «ایران تندرست، ایران همدل و ایران قوی» است.

وی واگذاری رایگان فضاهای ورزشی، تجلیل از پیشکسوتان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌ شهدای اهل سنت، برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزشی، بازدید از بیمارستان‌های استان، برگزاری مسابقات جام تندرستی ایرانیان، تجلیل از کارآفرینان حوزه ورزش، اعزام ورزشکاران شاخص به مناطق محروم را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: نشست با مدال‌آوران، برگزاری نشست شورای عالی ورزش و تربیت بدنی، مسابقات انتخابی المپیادهای استعدادهای برتر، مسابقات مختلف ورزشی در کل استان، تجهیز ۱۵ خانه ورزش روستایی، برگزاری مسابقات لیگ بومی و محلی، جام نشاط و تندرستی، اجرای طرح سلامت بانوان و بررسی ساختار اقامتی دختران و بانوان روستایی از دیگر برنامه‌های استان به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه پیش‌نویس سند تحولی و توسعه ورزش و جوانان استان آماده شده است، افزود: کلیات سند تا افق ۱۴۰۸ است و در حوزه ورزش هدف‌گذاری ما فرامرزی است و برنامه‌ریزی کردیم که دو مدال را در مسابقات آسیایی و پارآسیایی به دست آوریم.

عزیزی بیان کرد: براساس این سند موظف شدیم که ۱.۶ مدال ارزشمند را در مسابقات معتبر آسیایی، المپیک و پارالمپیک کسب کنیم و طبق برنامه‌ریزی‌ها خراسان جنوبی به عنوان قطب توسعه بازی‌ها و ورزش‌های ساحلی کشور مطرح خواهد شد و بنا داریم در سند تحولی بر ورزش‌های ساحلی متمرکز شویم چرا که براساس طرح آمایش سرزمین، خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: موضوع دیگری که در سند تحولی و توسعه ورزش استان دنبال می‌کنیم این است که اولین مرکز جامع استعدادهای ورزشی افراد با توانایی خاص یا همان معلولان را در استان راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: ۱۱ رشته ورزشی را در بخش عادی و شش رشته در حوزه خاص در طرح توسعه ورزش استان مشخص شده که بر این رشته‌های ورزشی متمرکز خواهیم شد تا بتوانیم ورزش خراسان جنوبی در حوزه ورزش قهرمانی را اعتلا ببخشیم.

عزیزی با اشاره به برگزاری سومین مسابقات ورزش کارمندان استان در هشت رشته ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش و اعزام برترین‌ها به مسابقات کشوری، ادامه داد: ۶۲ سازمان مردم نهاد در خراسان جنوبی فعال هستند که از این تعداد ۵۲ سمن فعال است که در راستای گسترش پیوندهای اجتماعی و فرهنگی در حوزه ورزش در تلاش هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: تفاهم‌نامه‌های خوبی با اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان امضا کردیم که از ظرفیت امکانات ورزشی این استان، ورزشکاران ما در اردوهای مختلف استفاده خواهند کرد و براساس ارزیابی و عملکرد سال ۹۸ وزارت ورزش و جوانان جایگاه بیست و هشتم ورزش کشور را داریم که باید این جایگاه را با تلاش جهادی ارتقا دهیم و با توجه به ظرفیت استان این جایگاه شایسته خراسان جنوبی نیست.

عزیزی بیان کرد: شورای ورزش و تربیت بدنی خراسان جنوبی به ریاست استاندار برگزار می‌شود و سند تحول ورزش و جوانان و سند توسعه گردشگری استان در این شورا به بحث گذاشته خواهد شد که در این خصوص ۹ منطقه را برای ایجاد کمپ‌های گردشگری ورزشی استان معرفی کردیم و در واقع به دنبال این هستیم که مرکز توسعه گردشگری شرق کشور را در نهبندان ایجاد کنیم و در این زمینه مذاکرات و پیگیری‌های خوبی انجام شده که برای راه‌اندازی آن نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای ۶۵ شهید ورزشکار استان در تاریخ ۲۷ مهرماه در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، اظهار کرد: هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان موتور محرکه فرهنگ یک کشور است و رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور مهمان ویژه این یادواره خواهد بود و امید است که با برگزاری این یادواره‌ها، سیره شهدا و وصایای شهدا را به عنوان گنجینه‌های دفاع مقدس و یک فرهنگ و سبک زندگی به نسل جدید منتقل کنیم.

انتهای پیام 

نظر شما