شناسهٔ خبر: 50213447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای موفق عملیات تاخت هوایی

رخ نمایی خلبانان دلیر هوانیروز در آسمان نیلگون اصفهان

خبرگزاری صداوسیما

خلبانان گردان‌های شکاری و هجومی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش، قدرت آتش خود را آزمودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز اصفهان ؛ خلبانان بالگرد جنگنده کبرا امروز در منطقه عملیاتی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان، آخرین تاکتیک‌های شلیک موشک‌ها و راکت‌ها و توپ‌های خود در عملیات تاخت هوایی، را در میدان عمل به رقابت گذاشتند و همزمان، بالگرد‌های مسلح شده ترابری تاکتیکی ۲۱۴ نیز عملیات متحرک هجومی را با آتش سنگین شلیک راکت قبل از انجام عملیات هلی‌برن، به اجرا در آوردند.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش که خود هدایت این عملیات را بعهده داشت گفت: فناوری تلفیق آتش هوایی گردان هجومی این پایگاه با توان آتشباری گردان شکاری، از دستاورد‌های مهم و برترسازی است که در این عملیات با همت کارکنان فنی و مهندسی هوانیروز و با هدایت مستقیم امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز به آن دست یافته‌ایم.

<div id="video-display-embed-code_7126465"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3250785/7126465?width=400&height=300"></script></div>
خلبانان بالگرد جنگنده کبرا در منطقه عملیاتی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش، آخرین تاکتیک‌های شلیک موشک‌ها و راکت‌ها و توپ‌های خود در عملیات تاخت هوایی، را در میدان عمل به رقابت گذاشتند

سرهنگ خلبان ستاد بهرام نظری با اشاره به اینکه در این مرحله، جوان‌ترین خلبانان در اجرای این آتش‌ها، با یکدیگر رقابت عملیاتی داشتند افزود: خلبانان جوانی که در اجرای آتش این دستاورد با هم رقابت کردند این آموزش را زیر نظر استاد خلبانان متعهد و انقلابی هوانیروز ارتش فراگرفته اند.
وی گفت:دانش فنی و توان تسلیحاتی ما در حوزه تسلیح بالگرد‌های ۲۱۴ کاملا بومی و عملیاتی شده و امروز در سطح جوانترین خلبانان، به اجرای رقابت در اجرای اتش پرداخته‌ایم.


پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان، در اولین روز حمله دشمن متجاوز در سال‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور یافت و با پشتیبانی آتش هوایی از نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز اجرای عملیات‌های مستقل (بکاو و بکش) نقش موثر و ماندگاری در عزت و پیروزی کشور عزیزمان در دفاع مقدس داشت.
پس از دوران دفاع مقدس، هم با هزاران ساعت پرواز در عملیات مردم یاری در سیل‌ها و زلزله‌هاو حوادث، نقش خوش خدمت را در ذهن مردم کشورمان به یادگار گذاشته است.


در سال‌های اخیر نیز بالگرد‌های این پایگاه با استقرار در استان‌های فارس و مرکزی به مردم این مناطق در قالب اورژانس هوایی خدمت رسانی می‌کنند.

 

عکس های نمایش قدرت آتش هوایی خلبانان هوانیروز را در اینجا ببینید

 

نظر شما