شناسهٔ خبر: 50211523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

مدارس کشور از اول آبان بازگشایی خواهد شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تخصیص ۲ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی استان تهران خبر داد و گفت: مدارس کشور با اولویت امنیت و سلامت دانش آموزان از اول آبان بازگشایی خواهد شد. علیرضا کاظمی در جلسه بررسی مشکلات آمورش و پرورش قرچک و شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر کم کردن فاصله […]

صاحب‌خبر -

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تخصیص ۲ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی استان تهران خبر داد و گفت: مدارس کشور با اولویت امنیت و سلامت دانش آموزان از اول آبان بازگشایی خواهد شد.
علیرضا کاظمی در جلسه بررسی مشکلات آمورش و پرورش قرچک و شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر کم کردن فاصله بین مسئولان اجرایی مدرسه با مسئولان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هر چقدر این فاصله را کمتر کنیم بیشتر می‌توانیم موفق باشیم.
کاظمی با بیان اینکه معاونت پرورشی شهرستان‌های استان تهران از موفق ترین معاونت‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در کشور به حساب می‌آید گفت: این موفقیت و ارزش در حالی است که این حوزه با مشکلات فراوان در حوزه زیرساختی و امکانات مالی نیز مواجه است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان افزود: بحث رتبه بندی در دستور کار مجلس قرار دارد و این مشکل رفع می‌شود چرا که نگاه ویژه نمایندگان مجلس به موضوع بسیار مطلوب است.
وی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۵۰ هزار مدرسه از اول مهر بازگشایی شده است گفت: مدارس کشور با اولویت امنیت و سلامت دانش آموزان از اول آبان بازگشایی خواهد شد و باید اعلام کنیم که بازگشایی مدارس در شهرها با اولویت حضوری و مجازی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان:

دستگاه‌ها برای ایجاد امنیت پای کار باشند

فرمانده انتظامی گلستان با بیان این که تا پای جان از امنیت و آرامش مردم دفاع خواهیم کرد، گفت: همه دستگاه‌ها باید برای ایجاد امنیت پای کار باشند.
سردار محمد سعید فاضل دادگر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گرگان، اظهارکرد: امنیت برای همه است و بدون آن هیچ فعالیتی امکان پذیر نخواهد بود لذا آحاد جامعه برای تولید و تأمین آن باید پای کار بوده و یاریگر نیروی انتظامی باشند. فرمانده انتظامی استان گلستان در ادامه با اشاره به شعار هفته ناجا، افزود: در این هفته تلاش کردیم تا بخشی از توانمندی‌های نیروی انتظامی به نمایش گذاشته شود. وی بیان کرد: نیروی انتظامی با بهره گیری از تکنولوژی روز و کار علمی دقیق اقدامات هدفمندی در راستای هوشمندسازی و اصلاح فرآیند خدمات انجام داده که نقش بسزایی در تسهیل خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی مردم داشته است. فاضل دادگر با اشاره به اهمیت امنیت پایدار افزود: امنیت یک محصول است و برای تولید آن دستگاه‌های متولی باید با تمام وجود پای کار باشند و نیروی انتظامی هم از این محصول جمعی مراقبت می‌کند. فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر رویکرد مطالبه گری پلیس از سازمان‌ها در راستای تأمین نظم و امنیت، اضافه کرد: نهادهای مختلف باید نقش و سهم خود در این حوزه را به خوبی انجام دهند چرا که کم کاری هر یک می‌تواند منجر به بروز آسیب‌هایی جبران ناپذیر شود. وی به دستاوردهای بزرگ پلیس گلستان در بخش‌های مختلف طی یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: پلیس علاوه بر مأموریت‌های ذاتی در موارد دیگری نظیر طرح‌های کرونا، واکسیناسیون، مقابله با بلایای طبیعی و آتش سوزی نیز با تمام وجود در میدان حضور فعال داشته است. وی گفت: مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت هم به عنوان مطالبه‌ای عمومی در دستور کار پلیس قرار دارد که در یک سال گذشته در این حوزه هم موفقیت‌های خوبی به دست آمده است.

نخستین جلسه ستاد اجرایی «جشنواره پاییز هزاررنگ» در شهرداری گرگان برگزار شد
نخستین جلسه ستاد اجرایی «جشنواره پاییز هزاررنگ» با حضور مجید سعیدی سرپرست شهرداری گرگان، اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان دستگاه‌های متولی و همکار در سالن اندیشه شهرداری گرگان برگزار شد. سعیدی در این جلسه اظهار داشت: شهر گرگان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود به خصوص در زمینه جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، به فعالیت‌های متعددی مبتنی بر معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های شهر احتیاج دارد که اجرای جشنواره پاییز هزار رنگ گامی مهم در راستای رسیدن به این هدف است. وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری این جشنواره تصویر شهر گرگان را نزد گردشگران داخلی و بین المللی و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری بهبود بخشیم. علی اکبر بصیرنیا رئیس کمیسیون گردشگری و زهرا نورا رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر، برگزاری این جشنواره را فرصت مغتنمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و چهره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهر عنوان کردند .در ادامه احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رمضان یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسن عرب احمدی دبیر هیات ورزش‌های همگانی استان، مهدی صاحبدل رئیس انجمن سینمای جوان استان، سید محمدرضا سیدالنگی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری، ذبیح الله میقانی سرپرست اداره سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، مجید طاهری معاون شهرسازی شهرداری، یحیی ستوده نیا رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و مهستی قدس ولی مدیر اجرایی جشنواره، هر یک به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. لازم به ذکر است، جشنواره پاییز هزاررنگ، قرار است به همت شهرداری گرگان و همکاری دستگاه‌های متولی از دهه اول آذرماه آغاز گردد.

 

اهدای دستگاه ویدئو برونکوسکوپ به بیمارستان امام (ره) ساری
یک دستگاه ویدئو برونکوسکوپ پیشرفته با اعتبار حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل موقوفه «مرحوم محمدباقر تاجر ساروی» خریداری و برای درمان بیماران ریوی به بیمارستان امام (ره) ساری اهدا شد. این دستگاه ویدئو برونکوسکوپ با کیفیت بسیار بالا (FULL HD) برای تشخیص بهتر از ریه‌های بیمار تصویربرداری و در اختیار پزشک معالج قرار می‌دهد.
برونکوسکوپی، آزمایشی است که به پزشک امکان معاینه‌ مجاری هوایی بیمار را داده و با استفاده از ابزاری به نام برونکوسکوپ و فرستادن آن از بینی یا دهان به ریه ها، معاینه را انجام می‌دهد و تمام ساختار‌های تشکیل دهنده دستگاه تنفسی از جمله حنجره، نای و راه‌های هوایی کوچکتر ریه را مشاهده کند. واقف نواندیش «مرحوم محمدباقر تاجر ساروی» ۱۳۷ سال پیش، ۴۰۰ هکتار زمین در شهرستان‌های ساری و قائم شهر و نیز تعداد زیادی واحد‌های تجاری و مسکونی در شهر‌های و روستا‌های مازندران وقف کرده است.

نظر شما