شناسهٔ خبر: 50208097 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد:

رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار آیت الله موسوی الخِرسان در قم

حجت الاسلام اسکندری گفت:نرم افزار مجموعه آثار آیت الله موسوی الخرسان از علمای نجف، در موضوعات تاریخی، حدیثی، رجال و کلام و در مجمع جهانی اهل بیت (ع) رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام رضا اسکندری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، دبیر کنگره علمی «أمناء الرسل» که با هدف تکریم آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخِرسان برگزار می‌شود، گفت: نرم افزار مجموعه آثار ایشان با همکاری موسسه نور، دفتر آیت الله سیستانی و مرکز شیعه شناسی با محوریت دبیر خانه علمی کنگره بزرگداشت ایشان تهیه شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مراحل مختلف تولید این اثر شامل جمع آوری ۵۰ جلد کتاب و آماده سازی نرم افزار در مرکز کامپیوتر علوم اسلامی نور، ۱۸ ماه زمان برده است.

حجت الاسلام اسکندری زمان برگزاری کنگره آیت الله موسوی الخرسان را در ۱۴ بهمن مصادف با اول رجب در قم و دهم اسفند مصادف با ۲۷ رجب در نجف اعلام کرد و افزود: این کنگره در ۲ محور شامل شخصیت علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آیت الله موسوی الخرسان و همچنین شیوه‌های هم افزایی و تعامل علمی بین حوزه‌های علمیه قم و نجف برگزار می‌شود.

او افزود: پژوهشگران و علاقه‌مندان برای آشنایی با محور‌ها و موضوعات کنگره و ارسال مقالات می‌توانند به سایت www.ALKHERSAN.ir مراجعه کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه دانش و نقش علما در آیات قرآن کریم، گفت: آیت الله موسوی الخرسان از مصادیق آیات قرآن در زمینه جهاد فرهنگی و علمی هستند.

آیت الله حسینی بوشهری به ضرورت جمع آوری آثار علما برای بهره مندی پژوهشگران و طلاب اشاره کرد و افزود: در کنار این ۵۰ جلد، آثار متعددی شامل کتب تصحیح شده، آثار تالیفی و رساله چاپ نشده‌ای از آیت الله موسوی الخرسان وجود دارد که لازم است این آثار جمع آوری و در دسترس جویندگان علوم اسلامی قرار بگیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه ایشان از شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله حکیم و آیت الله خوئی بهره‌مند شده و مورد تکریم و احترام علمای نجف هستند، افزود: در کنگره بزرگداشت ایشان علاوه بر چاپ کتاب‌ها و آثار ایشان باید روش، سیره و منش این شخصیت عالی مقام مورد توجه قرار گیرد تا الگو و سرمشقی برای طلاب و فضلای آینده باشند.

انتهای پیام/ح

نظر شما