شناسهٔ خبر: 50203626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان:

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در آموزش و اشتغالزایی سمن های جوانان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: از ظرفیت های مختلف جهاد دانشگاهی در آموزش و اشتغالزایی سمن های جوانان استفاده میشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛  ابراهیم شهبازی در حاشیه جلسه نشست با سمن های مردم نهاد جوانان اظهار کرد: در این جلسه تشکل های مردم نهاد جوانان درخواست استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در راستای ایجاد اشتغال را از این نهاد داشتند.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد طرح عملیاتی و مسئله محور با همکاری تشکل های اداره کل ورزش و جوانان گلستان و جهاد دانشگاهی ایجاد شود که در آن از ظرفیت آموزشی، فرهنگی، سازمان دانشجویان و مرکز افکار سنجی،مرکز نوآوری و شکوفایی، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و دانشگاه علمی و کاربردی این نهاد بهره گرفته که در نهایت منتج به ایجاد شغل شود.

وی تصریح کرد: همچنین افراد و تشکل های مردم نهاد  دغدغه مند در حوزه آسیب های اجتماعی می‌توانند در رشته های مرتبط در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل کنند.

شهبازی گفت: در سال ۹۷ طرح جوانان و کسب و کار های نوین و زود بازده در مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی گلستان به کارفرمایی اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه شد.

وی همچنین ادامه داد: در معاونت آموزشی و کارآفرینی تلاش میشود بیشتر رشته ها و دوره های که منجر به اشتغال میشود آموزش داده شود.

شهبازی در خصوص ایجاد بازار فروش و ارائه محصولات و خدمات خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به بازار وصل است و گام اول آن شناسایی و بعد از آن توانمند سازی عمومی و تخصصی خواهد بود و سپس محصولات از طریق پیشران ها، عاملین توسعه و تسهیلگرها در سطح استان فروخته میشود.

وی اضافه کرد: به نوعی از همان ابتدا نیاز سنجی بر مبنای بازار صورت میگیرد و رشته هایی آموزش داده نخواهد شد که بازار کار مناسبی نداشته باشد و به نوعی تقاضای بازار حتما مورد توجه قرار میگیرد.

وی یادآور شد: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار  و ۷۰ نفر در طرح عملیاتی روستاهای سیل زده شهرستان آق قلا شاغل شدند.

وی در پایان اضافه کرد: هدف نهایی در طرح توسعه مشاغل خانگی اشتغال دو هزار و ۳۰۰ نفر است که تا حدودی محقق شده است.

 

بیشتر بخوانید:

  • برترین های مسابقه استعدادیابی شکوفه گلستان تجلیل شدند
  • طرح خانه تولید محتوا استان گلستان برگزار شد

برچسب‌ها:

نظر شما