شناسهٔ خبر: 50203217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار ایلام: دورکاری کارمندان لغو شد

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام گفت: دورکاری کارمندان بر اساس تصمیمات ستاد ملی و استانی از ۲ روز دیگر به غیر از شهرهای قرمز لغو می‌شود و روال حضور کارمندان به حالت عادی باز می‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: دورکاری در ادارات تنها مختص کارمندان دارای بیماری‌های خاص و مادران باردار و دارای کودک زیر ۶ سال خواهد بود.

وی تاکید کرد: دورکاری به غیر از مناطق قرمز از پس فردا سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در همه شهرستان‌ها لغو می‌شود و کارمندان باید در محل کار حضور داشته باشند.

ممانعت از حضور کارمندانی که واکسن کرونا نزده‌اند

استاندار ایلام گفت: باید از حضور کارمندانی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند ممانعت به عمل آید و غیبت آنها غیر موجه تلقی شده و از همه رفاهیات و اضافه کار محروم شوند.

نوذری اظهار داشت: کارمندان تا اول آبان ماه مهلت دارند دز اول واکسن کرونا را تزریق کنند و باید کارت واکسیناسیون را ارایه دهند.

همه مدیران و معلمان مدارس باید واکسن بزنند

استاندار ایلام با تاکید بر تزریق واکسن کرونا توسط همه مدیران و معلمان مدارس گفت: مدارس بر اساس برنامه زمانبندی آموزش و پرورش و به صورت تدریجی باید بازگشایی شود و دستورالعمل‌های ابلاغی در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وی از مدیران مدارس خواست: با توجه به شرایط اقتصادی در خصوص لباس فرم مدارس سخت‌گیری انجام ندهند.

نوذری تاکید کرد: مدارس حساس است و حضور دانش آموزان باید با نظارت دقیق انجام گیرد.

حفظ سلامت مردم علت اصلی تاکید بر تزریق واکسن است

استاندار ایلام گفت: اگر بر تزریق واکسن کرونا تاکید می‌شود به خاطر سلامت مردم است زیرا دنیا از این مرحله عبور کرده و نیاز است به خاطر اقتصاد، بازار و ادارات با افزایش واکسیناسیون، زندگی به حالت  عادی بازگردد.

نوذری اظهار داشت: اکنون ۲ سال است محدودیت اعمال می‌شود اما اکنون باید از همه ظرفیت‌های اجتماعی کمک گرفته شود تا با همراهی مردم و دولت از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی افزود: روزانه چندین نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌های زیادی تاکنون داغدار شده‌اند بنابراین برای جلوگیری از ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی همه باید واکسن کرونا تزریق کنند.

صنوفی که صاحبان آنها واکسن کرونا نزده‌اند، پلمب می‌شوند

استاندار ایلام گفت: همه صاحبان صنوف باید واکسن تزریق کنند و هر واحدی که متصدی آن تزریق واکسن انجام نداده باشد، پلمب می‌شود.

نوذری اظهار داشت: برای قطع زنجیره راهی جز تزریق واکسن نداریم و اکنون همه ارکان نظام بر بحث واکسیناسیون تاکید دارند.

وی تاکید کرد: بررسی و مقایسه آمار ۲ هفته قبل نشان از افزایش ابتلا، بستری و شمار مرگ و میرها در این استان دارد که نیاز است با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون توجه شود.

استاندار ایلام گفت: واکسیناسیون تنها راه برای عبور از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

نظر شما