شناسهٔ خبر: 50199965 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رتبه‌ واحدهای دانشگاهی آزاد بر اساس کارنامه فرهنگی اعلام شد

رتبه‌ واحدهای دانشگاهی آزاد بر اساس کارنامه فرهنگی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین روز از هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

در این جلسه محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران و معاونان سازمان مرکزی و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها حضور داشتند.

فرزاد جهان‌بین با اشاره به فرآیند صدور کارنامه فرهنگی و سامانه پایش، اظهار کرد: ویژگی سیاسی‌کاران نگاه صفر و یکی است، در این مسیر دکتر طهرانچی از کیان دانشگاه دفاع کرده است. دکتر همتی رییس فناوری اطلاعات را با تمامی محدودیت‌ها سامانه پایش فرهنگی را راه‌اندازی کرده است، همچنین روسای کارگروه‌های ۱۲ گانه این کار را پیش بردند. 

وی ادامه داد: پیشنویس کارنامه تهیه و به سراسر کشور ارسال شد و در نهایت با خرد جمعی مسئولان به مرحله نهایی رسید. برای تدوین این کارنامه ترکیبی از روش‌های کمی، خبرگی و میدانی استفاده شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کارنامه فرهنگی برای سنجش مدیران، ۲۵۰ امتیاز در نظر گرفته شده است. برای محاسبه این امتیاز با ۸ نهاد واحد تماس گرفته شده است. برخی از امتیازها کیفی و کمی به صورت میدانی بوده است. کارنامه فرهنگی ۲۳ شاخص دارد و دارای ۷۳ زیرشاخه است.

وی افزود: کارنامه اولیه بر اساس آنالیز مدیران صورت گرفت. در کارایی و اثربخشی کارنامه فرهنگی، کارایی مدیران سنجیده شده است. در زمینه تشکل‌ها امکانات لازم برای ایجاد تشکل‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، ارزیابی چگونگی وضعیت فعالیت تشکل‌ها در این مقال نمی‌گنجد.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: باید از ارزیابی چشمی‌ به سمت ارزیابی علمی حرکت کنیم. در کارنامه فرهنگی هر واحد وضعیت موجود و وضعیت مطلوب مقایسه شده است. هر واحد دانشگاهی بر اساس امتیازات خود واحد سنجیده شده، نباید با واحدهای دیگر مقایسه کرد.

در ادامه این برنامه، بر اساس کارنامه فرهنگی از واحدهای دانشگاهی با درجه عالی و خیلی خوب تقدیر شد.

واحد خوراسگان، واحد همدان، واحد تبریز وضعیت خیلی خوب در سطح ویژه و واحد چالوس از استان مازندران در سطح یک با وضعیت خیلی خوب رتبه‌بندی شدند.

همچنین واحد میمه از استان اصفهان، واحد انار از استان اصفهان واحد بروجن از چهارمحال و بختیاری، واحد گناباد از استان خراسان رضوی با وضعیت عالی در سطح سه تقدیر شد.

واحد بردسکن از استان خراسان رضوی، واحد خاش از استان سیستان و بلوچستان، واحد گلپایگان از استان اصفهان، واحد لنگرود از استان گیلان، واحد بهشهر و واحد سوادکوه از استان مازنداران و واحد بافق در استان یزد با وضعیت خیلی خوب درسطح سه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما