شناسهٔ خبر: 50195515 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

حضور پلتفرم ایرانی در آرت‌فر ASIA NOW پاریس

آرت‌فر ASIA NOW اکتبر ۲۰۲۱ در پاریس با حضور یک پلتفرم ایرانی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

گروه تجسمی هنرآنلاین: هفتمین نسخه ASIA NOW از ۲۱ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ در پاریس برگزار می‌شود. این رویداد اولین نمایشگاه هنری پاریس است که تنوع صحنه هنر معاصر آسیا را به نمایش می‌گذارد. ASIA NOW  به عنوان یک بستر ایدئال برای گفتگو و تعامل که به خلاقیت هنری معاصر اختصاص داده شده است، با ارائه پروژه‌های ویژه می‌تواند عمق بیشتری از صحنه هنری منتخب را نمایش دهد.

در هفتمین دوره این رویداد پلتفرم ویژه‌ای با عنوان Tehran NOW وجود دارد که به معرفی آثار هنرمندان ایرانی اختصاص دارد.

هشت گالری ایرانی در این رویداد به نمایش آثار هنرمندان خود می‌پردازند. گالری +2 نمایش گروهی "شرق‌شناسی تکه‌تکه" را به سرپرستی فریدون آو ارائه می‌دهد و آثار بیش از سی هنرمند ایرانی را به نمایش می‌گذارد. گالری آران با آثار کامران دیبا، گالری آب - انبار با آثار آرش حنایی و سونیا بالاسانیان، گالری طراحان آزاد با آثار رضا درخشانی و کوروش شیشه گران، گالری باوان با آثار الهام اعتمادی، گالری اعتماد با آثار حبیب فرج آبادی ، مریم امینی، مرتضی احمدوند و پیمان شفیعی زاده، گالری محسن با آثار سارا عباسیان ، ساسان ابری ، مجید بیگلری ، الیکا هدایت، امیرنصر کم گویان ، علی فی و آریا تابنده پور، گالری سرادی پور با آثار مسلم خضری، علی ذاکری و عباس نسل شاملو در این رویداد حضور دارند.

به جز گالری‌های ایرانی که در این رویداد شرکت دارند تعدادی از گالری‌های بین‌المللی نیز آثار هنرمندان ایرانی را ارائه می‌دهند. گالری ناتالی اوبادیا  آثار هدی کاشیها و شاهپور پویان، گالری HdM  آثار محمد بنیسی، گالری فلیکس فرچون آثار تهمینه منزوی، گالریA41  آثار امیرحسین اخوان، گالری Galerie La La Lande آثار علیرضا شجاعیان و سپند دانش، گالریLJ  آثار نسترن شهبازی، گالری Praz Delavallade آثار گلناز پایانی و گالری perrotin آثار فرهاد مشیری را نمایش می‌دهند.

پروژه‌ای توسط odile Burluraux  سرپرست موزه هنرهای مدرن پاریس تدارک دیده شده است که در آن ویدئویی از یازده هنرمند زن ایرانی نمایش داده می‌شود که به فروغ فرخزاد پرداخته‌اند. آتوسا بنده غیاث آبادی ، سمیرا اسکندرفر ، پریسا قادری ، الیکا هدایت ، آناهیتا حکمت ، شیوا خسروی، ساناز سهرابی، ملیکا شفاهی، روژین شفیعی و تهمینه منزوی هنرمندان شرکت‌کننده در این بخش هستند.  

یکی دیگر از بخش‌های این رویداد نمایش آثاری از فریده لاشایی است و پنج دهه فعالیت حرفه‌ای او معرفی می‌شود. بنیاد بهنود نیز مجموعه‌ای از آثار زرتشت رحیمی ، حسین ماهر ، فرشید شفیعی ، محمود عبیدی و فرشیدو لاریمیان را نمایش می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما