شناسهٔ خبر: 50195480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمس: فوق العاده خاص حق پرستاران است

تهران-ایرنا-رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: یکسال از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می گذرد و هنوز اجرا نشده است، جامعه پرستار از دولت جدید انتظار دارد اجرای این قانون تا روز پرستار امسال شروع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، شمس الدین شمس افزود:  تا روز پرستار (۱۹ آذر) کمتر از دو ماه بیشتر نمانده و جامعه پرستاری به جد از مسئولان دولت و وزارت بهداشت توقع دارند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا روز پرستار اجرایی شود.
وی گفت: پرداخت فوق العاده خاص نیز درخواست دیگر پرستاران و همه کارکنان نظام سلامت است. در شرایط کرونا که بسیاری از کارکنان دولت دورکار بودند، پرستاران با کار و زحمت مضاعف و شبانه روزی مواجه بودند و دریافت فوق العاده خاص حق آنان است.
وی افزود: امیدواریم مسئولان روز پرستار امسال دیگر شعار و وعده ندهند و شاهد اجرای واقعی خواسته های پرستاران باشیم.
دکتر شمس با اشاره به تصویت تعرفه گواهی صدور صلاحیت حرفه ای برای پرستاران متقاضی مهاجرت گفت: سازمان نظام پرستاری موافق مهاجرت پرستاران نیست اما به علت مهیا بودن شرایط خوبی کاری برای پرستاران در جاهای دیگر، عده ای از پرستاران در حال مهاجرت هستند.
وی افزود: ساماندهی برگزاری دوره های کوتاه مدت مرتبط با پرستاری، مشخص شدن نهادی توانمند و صلاحیت دار در ارائه این آموزش ها و نهاد ناظر در این زمینه از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی نظام پرستاری بود زیرا برخی جاها بدون صلاحیت علمی این آموزش ها را ارائه می کنند و حتی بدون آموزش گواهی صادر می کنند، گواهی هایی که با اشتغال افراد با جان مردم سرو کار دارد و باید جلوی آن گرفته شود.
رئیس شورای عالی نظام پرستاری اعلام کرد: باید مراکز مجاز ارائه آموزش های کوتاه مدت پرستاری مشخص شند و گواهی های صادر شده، ماند مدارک کارشناسی قابل استعلام باشد. دستور العمل صدور مجوز و نظارت بر این مراکز به زودی در سازمان نظام پرستاری تدوین می شود.
وی تاکید کرد: استانداردسازی تعداد نیروی پرستاری به تخت، استخدام نیرو، تعیین تکلیف پرستارانی که در آزمون استخدام وزارت بهداشت شرکت کرده اند، اعمال مزایایی برای پرستارانی که در شرایط دورکاری کارکنان دولت، بدون استراحت و شبانه روزی کار کردند از جمله مهمترین مطالبات پرستاران است که از مسئولان دولت انتظار اجرای آنها را دارند.

نظر شما