شناسهٔ خبر: 50192652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و مجموع قربانیان کرونای استان به ۹۶۷ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۲۴ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۱۰۶ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۴۹۲۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۴۹۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود  ۳۸ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بود. همچنین از ۳۲۱ نمونه رپید تست ۱۰ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های دنا، بهمئی و بویراحمد هستند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: کرونا رشد فراگیر و آسیب زایی بسیاری دارد که لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حضور در تجمعات و دورهمی ها و تردد در مراکز شلوغ و پرخطر از عوامل مهم در شیوع بیماری است.با توجه به اینکه بیش از ٧٤ درصد دانش آموزان نوبت اول واکسن خود را تزریق نموده اند بنابراین از والدین انتظار می رود در چند روز آینده واکسن فرزندان خود را تزریق نمایند تا ان‌شاءالله شاهد بازگشایی مدارس در آبان ماه باشیم .

نظر شما