شناسهٔ خبر: 50192635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم گرامیداشت ۲۴مهر در مسجد جامع کرمان برگزار شد

گروه استان‌ها - مراسم گرامیداشت ۲۴ مهر سالروز فاجعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، مراسم گرامیداشت 24 مهر سالروز فاجعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان امشب با حضور علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و تعدادی از مسئولان استان کرمان در مسجد جامع کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی عارفی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: از زمان حضور آدم بر کره زمین مسجد بود و انسان با مسجد زندگی کرده است.

وی با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی و ائمه معصوم تمام فعالیت‌های خود را در مرکزی به نام مسجد که هم حالت قدسی و هم کارکرد اجتماعی و سیاسی دارد انجام داده و از آنجا آغاز کردند گفت: بیت‌العتیق همان بیت‌الحرام و کعبه مبارک اولین مسجد بر روی کره زمین است که توسط حضرت آدم بنیانگذاری و توسط حضرت ابراهیم (ع) بازسازی شد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مسجد خانه توحید است ادامه داد: در کلمه مسجد، مکان سجده است و زمان سجده و وقت نماز و اعضایی از بدن که در سجده بر خاک گذاشته می‌شود را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه خداوند دو کارکرد اخروی و دنیوی را برای مسجد آورده است افزود: مسجد برای مردم است و باید از آن برای مردم استفاده شود، مسجد مکان حل مشکلات مردم در تاریخ اسلام بوده و فقط محل عبادت نیست.

عارفی با اشاره به اینکه مسجدی که خودش را از مسائل سیاسی دور نگه دارد و فقط محل سجده شود مسجد نبوی نیست و این مسجد چیزی شبیه کلیسا است گفت: پیامبر (ص) در مسجد سیاست‌های نظام اسلامی را برنامه‌ریزی می‌کرد و استاندار، فرماندار و فرمانده نظامی انتخاب می‌کردند.

وی با بیان اینکه مسجد کارکرد رسانه‌ای داشت و در زمان نیاز از مناره‌های مساجد اذان می‌گفتند و مردم را به مسجد دعوت و پیامبر (ص) برنامه‌های خود را به مردم اعلام می‌کردند افزود: مسجد مکان رشد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، کمک به محرومان و پشتیبانی از مظلومان و مقابله با دشمنان اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در زمان انقلاب نیز مساجد پایگاه نیروهای انقلاب بودند گفت: وقتی انقلاب قوت گرفت که پهلوی ملعون مساجد را مورد هجمه قرار داد و مسجد جامع کرمان را به آتش کشید؛ شاه در آتش شعله‌های مسجد جامع کرمان سوخت و رژیمش به سمت انزوا و اضمحلال رفت.

وی با بیان اینکه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع را باید گرامی داشت چرا که نماد مقاومت مردم کرمان است افزود: از مساجد است که مردان بزرگی همانند سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید مغفوری تربیت شدند.

انتهای پیام/511/س

برچسب‌ها:

نظر شما