شناسهٔ خبر: 50185497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

عضو سابق هیات مدیره استقلال:

فدراسیون فوتبال هیچ کمکی به ما نکرد

یکی از اعضای سابق هیات مدیره استقلال از مدیران این باشگاه خواست اجازه ندهند فدراسیون فوتبال خلاف واقع مدعی حمایت از استقلال و کمک به این باشگاه شود.در پی انتشار این خبر که رییس فدراسیون فوتبال به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد کرده حالا که قانون اجازه کمک مستقیم این وزارتخانه به استقلال و پرسپولیس […]

صاحب‌خبر -

یکی از اعضای سابق هیات مدیره استقلال از مدیران این باشگاه خواست اجازه ندهند فدراسیون فوتبال خلاف واقع مدعی حمایت از استقلال و کمک به این باشگاه شود.در پی انتشار این خبر که رییس فدراسیون فوتبال به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد کرده حالا که قانون اجازه کمک مستقیم این وزارتخانه به استقلال و پرسپولیس را نمی دهد، وزارتخانه مبلغ مورد نیاز باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون را به حساب سازمان لیگ واریز کند تا از این طریق مطالبات طلبکار آرژانتینی پرسپولیس پرداخت شود، روابط عمومی فدراسیون فوتبال روی خط برنامه شب های فوتبالی حاضر شد و ضمن تایید ضمنی این خبر، ادعا کرد فدراسیون قبلا مشابه همین کار را برای استقلال هم انجام داده است.

عضو سابق هیات مدیره استقلال خواهان عذرخواهی فدراسیون فوتبال شد!
اما حالا یکی از اعضای سابق هیات مدیره باشگاه استقلال در تماس با طرفداری این ادعای فدراسیون را کذب خوانده و از سردار مصطفی آجورلو، مدیرعامل فعلی باشگاه خواسته به عنوان مقام رسمی باشگاه از فدراسیون فوتبال بخواهد هر کجا که به استقلال کمک شده اعلام شود و اگر غیر از این بوده فدراسیون از هواداران استقلال عذرخواهی کند. رسانه طرفداری چهارشنبه از به بن بست رسیدن طرح پیشنهادی شهاب عزیزی خادم به حمید سجادی برای کمک به پرسپولیس خبر داد. در گزارش «سازمان لیگ زیر بار تخلف ۲۸ میلیاردی نمی رود، عزیزی خادم پشیمان شد» طرفداری نوشت: گویا وقتی حمید سجادی راهی برای انتقال قانونی کمک ۲۸ میلیارد تومانی وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون پیدا نکرد (چرا که مجلس هرگونه پرداخت پول از وزارت ورزش به دو باشگاه سرخابی را ممنوع کرده) رییس فدراسیون فوتبال که با مجید صدری ارتباط حسنه ای دارد، پیشنهاد کرد وزیر این مبلغ را به حساب سازمان لیگ بریزد و سازمان لیگ به عنوان یک موسسه خصوصی ۲۸ میلیارد را در اختیار پرسپولیس بگذارد اما حیدر بهاروند از ترس اعتراض سایر تیم های لیگ برتری حاضر به انجام این کار نشد و مشاوران حقوقی فدراسیون هم شهاب عزیزی خادم را از ورود سازمان بازرسی ترساندند تا رییس فدراسیون از پیشنهادی که به وزیر ورزش ارائه کرده بود، پشیمان شود.

روابط عمومی فدراسیون فوتبال: مشابه کار پرسپولیس را برای استقلال انجام دادیم
چهارشنبه شب مهدی توتونچی که جانشین محمد درخشنده، مجری منتقد در برنامه شب های فوتبالی شده، درباره همین موضوع از رییس روابط عمومی فدراسیون فوتبال پرسید که حسین شریفی ابتدا مدعی شد فدراسیون اصلا چنین پولی ندارد که به پرسپولیس کمک کند و توتونچی هم از ترس این که مبادا مثل درخشنده، به خاطر انتقاد از فدراسیون کارش را از دست بدهد، به او نگفت مگر کسی گفته فدراسیون به پرسپولیس کمک کرده؟ موضوع انتقال کمک نقدی وزارت ورزش به پرسپولیس از طریق سازمان لیگ است… اما حسین شریفی دقایقی بعد غیرمستقیم گزارش اختصاصی طرفداری را تایید کرد و گفت: فدراسیون فوتبال قرار نیست چنین پولی را به پرسپولیس پرداخت کند. چند وقت پیش اردویی برای استقلال در امارات متحده عربی برگزار شد که فدراسیون روند پرداختی های استقلال را تهسیل کرد، برای پرسپولیس هم الان همین است و غیر از پرسپولیس هم اگر هر باشگاهی مشابه این درخواست را از فدراسیون داشته باشد فدراسیون تلاش می کند مسیر پرداخت را برای آنها تسهیل کند. در ماجرای پرسپولیس و گابریل کالدرون، فدراسیون فوتبال در حال بررسی است که این کمک را به پرسپولیس داشته باشد.

پول از وزارت ورزش، کانال از فدراسیون فوتبال
رسانه طرفداری هم در گزارش خود به هیچ وجه ادعا نکرده بود فدراسیون فوتبال قرار است به پرسپولیس کمک مالی کند و گزارش طرفداری این بود که فدراسیون قصد داشته کمک ۲۸ میلیارد تومانی وزارت ورزش به پرسپولیس را از طریق سازمان لیگ به حساب این باشگاه یا به حساب کالدرون منتقل کند که رییس سازمان لیگ و مشاوران حقوقی فدراسیون فوتبال از ترس عواقب این کار که دور زدن قانون تلقی می شود، فعلا تن به این کار نداده اند. البته در حالی که منابع آگاه از داخل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به خبرنگار طرفداری گفته اند طرح کمک به پرسپولیس برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون منتفی شده چرا که مشاوران حقوقی هر دو مجموعه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هشدار داده اند سازمان بازرسی این کار را دور زدن قانون و تخلف قانونی تلقی می کند، حسین شریفی در برنامه شب های فوتبالی مدعی شد موضوع همکاری با پرسپولیس برای پرداخت طلب کالدرون در حال بررسی است.
اما ادعای روابط عمومی فدراسیون فوتبال مبنی بر این که فدراسیون قبلا مشابه همین کمک را به استقلال هم کرده، واکنش تند عضو سابق هیات مدیره این باشگاه را در پی داشت. این شخص که تمایل به افشای نامش نداشت، در تماس با طرفداری گفت: من دیگر منصبی در استقلال ندارم که بخواهم به صورت رسمی پاسخ روابط عمومی فدراسیون فوتبال را بدهم و این وظیفه جناب آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال یا پرویز مظلومی که هم در هیات مدیره قبلی حضور داشته و هم در این هیات مدیره عضویت دارد، است که از حق استقلال دفاع کنند و جلوی نشر این ادعای غلط را بگیرند. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در ماجرای اردوی استقلال در امارات هیچ کمکی به ما نکردند. ما برای این که هزینه این اردو را پرداخت کنیم، بهترین بازیکن تیم خودمان را فروختیم. ما مهدی قائدی را به شباب الاهلی فروختیم تا با پولی که از فروش او به دست می آوریم مطالبات استراماچونی را بپردازیم. بخشی از پول همین انتقال هم هزینه اردوی ما در امارات شد و این اصلا چیزی نبود که فدراسیون بخواهد برای ما تسهیل کند. البته این که فدراسیون بخواهد به پرسپولیس برای پرداخت بدهی کالدرون کمک کند، کار بدی نیست ولی این که برای توجیه همکاری خود با پرسپولیس، مدعی همکاری با استقلال می شوند، قشنگ نیست و وظیفه مدیران فعلی باشگاه است که اجازه چنین کاری را به فدراسیون فوتبال ندهند.

نظر شما