شناسهٔ خبر: 50184455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقش تعیین کننده آموزش در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های قلب عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سیزدهمین کنگره بین‌المللی خاورمیانه ای قلب و عروق و ششمین کنگره مداخلات پیچیده قلبی به صورت وبینار از ۲۱ تا ۲۴ مهر‌ماه جاری در شیراز‌ برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از شیراز‌، محمد جواد زیبایی نژاد پیش‌ از ظهر امروز در جمع‌ خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره علمی ۹۰ سخنران از ایران و نیز از کشورهای ترکیه، ایتالیا و آلمان در‌ مورد آخرین دستاورد های قلب و عروق در شرایط بیماری کرونا در فضای مجازی سخنانی ارائه می کنند.

وی گفت: تا کنون ۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که مقالات برگزیده به صورت کتاب چاپ خواهد شد و در اختیار شرکت کنندگان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مرگ و میرها قبل از بیماری کرونا به علت بیماری قلبی و عروقی است، افزود: پس از ۲۰ سال مطالعه و تحقیق به‌ویژه از‌ دو سال‌ پیش‌ بر روی ۷ هزار‌ و ۵۰۰ نفر از مردم  ۲۰ منطقه‌ شهرداری‌ شیراز و نیز هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از کارکنان صداوسیمای مرکز فارس، مشخص شد بیش از‌ ۳۰ درصد مرگ و میرها بر اثر سکته مغزی است.

زیبایی نژاد بیان داشت: نقش آموزش‌ در جلو‌گیری‌ از مرگ و‌ میرهای ناشی‌ از سکته مغزی، قلب و عروق و فشار خون بسیار اثر گذار‌ و تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در مدت ۲۰ سال گذشته تا کنون ۷۰ درصد از نان های مصرفی و نیز‌ غذاهای فست فود دارای نمک ۷۰ درصدی هستند در صورتی که باید ۲ گرم‌‌ باشد‌ که با نظارت و توصیه میزان نمک کاهش یافته است.

زیبایی نژاد از‌ اختصاص اندک اعتبار به این تحقیقات از سوی وزارت‌ بهداشت و دانشگاه خبر داد و گفت: با‌ تخصیص‌‌ تسهیلات‌ منابع اعتباری برای تحقیقات‌ علمی و پژوهشی، شاهد تسریع در پروژه های علمی  و پزشکی خواهیم بود.

 انتهای پیام/ن

نظر شما