شناسهٔ خبر: 50182404 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

توضیحات افرانت درخصوص وضعیت سرویس CDN

صاحب‌خبر -

شرکت افرانت به دنبال درج خبری با عنوان "شبکه تحویل محتوا یا CDN چیست و کدام شرکت‌ها در ایران CDN ارائه می‌دهند؟" توضیحاتی ارایه داده است که عینا در ذیل می‌آید.

پیرو درج خبری با عنوان "شبکه تحویل محتوا یا CDN چیست و کدام شرکت‌ها در ایران CDN ارائه می‌دهند؟" به تاریخ 20 مهرماه 1400 در آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به نقل از پیوست، روابط عمومی شرکت افرانت به اطلاع می‌رساند؛ در خبر منتشر شده جدولی با عنوان مقایسه سرویس شرکت های ایرانی ارایه دهنده خدمات CDN آورده شده و نگارنده گزارش در آن اقدام به مقایسه برخی ویژگی های این سرویس میان شرکت های فعال در این زمینه نموده است. در این جوابیه به اطلاع مخاطبان می رسانیم که بخشی از ویژگی های سرویس CDN افرانت (که در حال توسعه می باشد) در این جدول به درستی درج نشده و لازم است موارد زیر به اطلاع مخاطبان رسانده شود.

قانون صفحات خاص: CDN افرانت امکان تعریف policy دارد و می توان برای صفحات قوانین خاصی تعریف کرد. این ویژگی ها در صورت درخواست مشتریان فعال فعال می گردد. به عنوان نمونه:

- دسترسی بازدید کنندگان برای هر صفحه (به صورت token-base) قابل سیاست گذاری است.

- Cach شدن یا نشدن محتوا قابل تنظیم می باشد.

میزان پاپ سایت ها: این شرکت در تمام نقاط کشور که دارای زیرساخت تبادل محتوا (IXP) می باشد، node فعال دارد. بدیهی است تمامی اپراتورها و FCP ها در این مراکز حضور دارند و محتوای CDN افرانت را از نزدیکترین نقطه دریافت می کنند. در حال حاضر تعدا پاپ سایت های داخلی شرکت افرانت 4 عدد و پاپ سایت های خارجی در دست توسعه می باشد.

 Smart Routing: این ویژگی در سرویس CDN بصورت توزیع بار بر روی نودها تعریف شده است و در صورت fail شدن یک نود، ترافیک آن Redirect شده و به نزدیکترین نود در دسترس منتقل می شود.

لازم به ذکر است، سرویس CDN افرانت به تازگی راه اندازی و در حال حاضر به صورت رایگان عرضه می شود و مراحل توسعه خود را پشت سر می گذارد. با عنایت به رایگان بودن این سرویس، مقایسه صورت گرفته مع الفارق می باشد چرا که در شرایط برابر انجام نشده است.

نظر شما