شناسهٔ خبر: 50178382 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

آیا صرافی کوینکس [CoinEx] کلاهبردار است؟ مزایای صرافی دیجیتال کوینکس

پس از اجباری‌شدن احراز هویت در صرافی بایننس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات بود کاربران ایرانی در صرافی کوینکس ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

مشخص نیست چه تعداد کاربر ایرانی در کوینکس فعالیت می‌کنند؛ اما با توجه به آمار وب‌سایت الکسا، این صرافی در ایران رتبه 45 پربازدیدترین وب‌سایت‌ها ایران را به خود اختصاص داده است و قطعا بخش بزرگی از کاربران این صرافی ساکن ایران هستند.

حال این سوال بوجود می آید که آیا صرافی کوینکس کلاهبردار است یا قابل اعتماد؟ در این مقاله سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید..

1

با توجه به تحریم‌های ایجاد شده در خصوص کاربران ایرانی در بیشتر صرافی‌های جهان، پیدا کردن یک صرافی معتبر و خوب برای معامله گران یک دغدغه بزرگ می‌باشد. در دسامبر سال 2017 صرافی کوینکس فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال آغاز کرد. دفتر مرکزی این صرافی در شهر هنگ کنگ قرار دارد که توسط شخصی به نام یانگ هایپو راه اندازی شده است. هر چند که بیش از چند سال از شروع فعالیت کوینکس نگذشته است، اما توانسته متخصصان زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله امور مالی و اینترنتی جذب این صرافی کند. همچنین با توجه به خدماتی که برای کاربران خود در نظر گرفته علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده و در حال پیشرفت می‌باشد.

در سایت الکسا مشاهده می‌کنید که بیش از 68 درصد کاربران این سایت را ایرانیان تشکیل داده اند. در نتیجه این مورد یکی از علل‌های جلوگیری از تحریم کاربران ایرانی در این صرافی می‌باشد.

کوینکس ایران رو تحریم کرد؟

بدترین تیتر زردی که یک وبسایت ایرانی برای بالا بردن بازدید و مخاطب سایت خود و ایجاد هرج و مرج در بین جامعه ایرانی راه انداخت و به سرعت در اینترنت پخش شد. شایعه ای مبنی بر اینکه کشور ایران توسط کوینکس به مانند صرافی بایننس تحریم شده است اما این خبر کاملا کذب بود و آقای یانگ هایپو بیانگذار صرافی کوینکس سریعا در کانال تلگرام و تویتر فارسی این خبر رو تکذیب کرد و اعلام کرد که کوینکس در کنار کاربران ایرانی می ماند وهیچگاه ایرانیان را تحریم نخواهد کرد و در ادامه از ایرانیان خواست که اخبار را فقط از کانال های رسمی صرافی کوینکس به زبان فارسی دنبال کنند.

صرافی کوینکس فیلتر شد!

در تاریخ 8 مهر 1400 صرافی ارز دیجیتال کوینکس CoinEx که میزبان هزاران معامله‌گر ایرانی است، در ایران فیلتر شد.

باز هم آقای یانگ هایپو سریعا طی اطلاعیه هایی به شرح زیر در کانال های رسمی صرافی کوینکس به زبان فارسی منتشر و این موضوع را اطلاع رسانی کرد:

- کاربران عزیز کوینکس گزارشاتی مبنی بر در دسترس نبودن وب سایت و اپلیکیشن کوینکس به ما رسیده است ، به اطلاع میرسانیم که این مشکل از طرف کوینکس نیست و هیچ محدودیتی برای آی پی کشور ایران از طرف کوینکس وجود ندارد لطفا اینترنت خود را امتحان کنید و در صورت لزوم اگر اشکال برطرف نشد میتوانید از فیلتر شکن استفاده کنید توجه داشته باشید کوینکس با هر تغییر آی پی ورود برای شما یک ایمیل اطلاع رسانی می فرستد تا متوجه باشید که آی پی ورود شما تغییر کرده است و این فقط یک پیام استاندارد امنیتی است و هیچ مشکلی در استفاده از فیلتر شکن وجود ندارد !

2

- دارایی های شما با به کارگیری پیشرفته ترین امکانات امنیتی در کوینکس محافظت می شود و رسالت کوینکس ارایه بهترین و امن ترین سطح خدمات به کاربرانش در سراسر جهان است .

- حفاظت از دارایی کاربران ؛ اولویت اول کوینکس است کوینکس میداند که حفاظت از دارایی های شما در اولویت اول است و همیشه تلاش کرده و میکند تا این موضوع را به بهترین شکل ممکن انجام دهد ، مشکلات اخیر دسترسی شما به کوینکس هیچ ارتباطی به کوینکس ندارد ولی ما تمامی تلاش خود را انجام می دهیم تا در کنار شما باشیم لطفا اخبار صحیح کوینکس را فقط در گروه و کانال تلگرام رسمی فارسی کوینکس دنبال کنید و پیگیر باشید، همچنین توجه داشته باشید که ؛ محل نگهداری ارزهای شما؛ کیف پول شخصی شماست شما باید بدانید که تمامی صرافی های جهان صرفا محل خرید و فروش رمزارزها هستند و محل نگهداری دارایی های رمزارزی شما در بلند مدت صرفا در کیف پول شخصی شماست. #کوینکس_درکنار_کاربرانش_میماند

پشتوانه صرافی   Coinex

پشتوانه صرافی Coinex ، استخر ماینینگ ViaBTC‌  است که یکی از بزرگ‌ترین استخرهای دنیاست. این استخر دومین استخر بزرگ بیت کوین و بزرگ‌ترین استخر استخراج بیتکوین کش است. بنیانگذار و مدیرعامل استخر ViaBTC و صرافی Coinex، یانگ هایپو (Yang Haipo) است. انتقال درآمد حاصل از ماینینگ از این استخر به صرافی کوینکس بدون محدودیت و بدون کارمزد می باشد.

توکن مخصوص صرافی کوینکس

صرافی کوینکس بلاک‌چین و توکن مخصوص خود را داشته که در سال 2019 میلادی آن را به طور رسمی منتشر کرد. همچنین اگر شما توکن CET را که توکن صرافی کوینکس است خریداری کنید و در کیف پول دارایی‌های خود ذخیره کنید، کمیسیون مبادلات شما شامل 40 درصد تخفیف خواهد شد. جهش قیمت توکن CET در ماه‌های گذشته نیز به علت افزایش اعتبار این صرافی دیجیتال بوده است.

مزایای صرافی دیجیتال کوینکس

امکان سپرده گذاری رایگان (Lending)

صرافی کوینکس امکان سپرده گذاری یا lending را فراهم کرده است. این روش درواقع نوعی درآمد­زایی، بدون فعالیت مداوم در بازار ارزهای دیجیتال است. بدین صورت که صرافی از شما قرض یا وام می‌گیرد و در ازای آن سود پرداخت می‌کند. شما منابع مالی خود را به معامله‌گران صرافی وام می‌دهید و در ازای آن به صورت ثابت و یا متغیر بهره دریافت می­کنید. جهت دریافت بهره و سپرده می‌توانید از گزینه‌های مختلفی از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر، یا ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنید.

کارمزد معاملات صرافی کوینکس

این صرافی نیز مانند دیگر صرافی‌ها درصدی از معاملات خریدار و فروشنده را که برابر با 0.1 درصد از کل مبلغ معامله، دریافت می‌کند. این هزینه نسبت به سایر صرافی‌ها کمتر بوده و عموما در دیگر صرافی‌ها کارمزد معاملات تقریباً  0.25 درصد است.

ارائه اهرم معاملاتی فیوچر یا پرپشوال

صرافی کوینکس در ابتدای کار اجازه معاملات اهرمی را به کاربران نمی‌داد. اما از ماه ژوئن سال 2019 این امکان را به کاربران خود ارائه کرد. همانطورکه می دانید معاملات اهرمی یا لوریج دار، یک سرمایه چند برابری در اختیار تریدر می‌گذارد تا امکان دریافت سود چند برابری را فراهم آورد اما عدم استفاده صحیح از این قابلیت می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. بنابراین در استفاده از اهرم معاملاتی حتما جانب احتیاط را رعایت نمایید.

پشتیبانی سریع کوینکس به زبان فارسی

معمولاً مشکلاتی در حین کار و معامله پیش میاید که نمی‌توانیم خودمان و یا با جستجو در گوگل آن ایراد را برطرف کنیم؛ بنابراین لازم است تا صرافی مورد نظر، پشتیبانی سریع و دقیقی ارائه داده و مشکل ما را حل نماید. خوشبختانه این صرافی امکان ارسال تیکت فارسی را برای فارسی زبانان دنیا فراهم کرده است.

امنیت و محافظت در تمام ابعاد

صرافی کوینکس در این مورد بیشتر شبیه به صرافی بایننس عمل کرده و از یک کپچای مشابه استفاده می‌کند. درمورد امنیت حساب، کاربران می‌توانند از تاییده پیامکی و یا احراز دو مرحله‌ای استفاده نمایند. همچنین زمانی که شما و یا هرکاربر دیگری بدون اطلاع شما (در صورت داشتن اطلاعات مورد نیاز جهت ورود به سیستم) وارد حساب کاربری شما شود، هشداری مبنی بر ورود جدید به سیستم، به شما اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است که تاکنون هیچ موردی مبتنی بر هک ‌شدن صرافی کوینکس توسط هکرها گزارش نشده است که این مورد بیانگرامنیت فوق العاده این صرافی است.

نکته مهم: اگر در خصوص امنیت سکه‌های خود دچار اضطراب و نگرانی هستید، بهترین راه حل استفاده از یک کیف پول آفلاین است؛ البته نگه داشتن دارایی در صرافی نیز اشکالی ندارد؛ اما اگر وبسایت دچار مشکل فنی یا هک شود ممکن است دارایی شما نیز به خطر بیفتد؛ بنابراین بهتر است در پایان معاملات، ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول خود انتقال دهید و در کنترل خود داشته باشید.

پلتفرم معاملاتی آسان و سریع

رابط کاربری زیبا و راحت قطعاً تأثیر زیادی بر جذب کاربر و کاهش خستگی از کار پشت مانیتور را دارد، که البته مسئله‌ای سلیقه‌ای نیز هست. در واقع ممکن است یک فرد با این پلتفرم احساس راحتی داشته باشد اما شخص دیگری به آن علاقه‌مند نباشد، اما با توجه به نظرسنجی‌ها اکثریت کاربران از سهولت استفاده از رابط کاربری صرافی کوینکس رضایت دارند. صفحه معاملاتی آن نیز مانند صفحه تریدینگ ویو بوده و ابزارهای آن تفاوت زیادی با دیگر پلتفرم‌ ها ندارد.

جمع بندی

کوینکس شاید بهترین صرافی ارز دیجیتال نباشد اما کلاه بردار هم نیست!

با این حال توصیه می کنیم دارایی خود را پس از ترید در کیف پول های سخت افزاری و یا معتبر نگه داری کنید.

جهت عضویت در این صرافی می تونید از لینک زیر استفاده کنید و در هنگام ثبت نام کد رفرال زیر را در قسمت Referral code وارد کنید تا در کارمزد معامله هایتان تخفیف بگیرید.

اگر هم قبلا  و بدون کد تخفیف عضو این صرافی شده اید می توانید یک اکانت جدید با کد تخفیف زیر درست کنید و دارایی خودتون رو با کارمزد صفر به اکانت جدید انتقال دهید.

توجه: با فیلترشکن وارد شوید

لینک ثبت نام در صرافی کوینکس

Referral code :5grd3

آموزش افتتاح حساب و ثبت نام در صرافی کوینکس

ابتدا به سایت اصلی کوینکس مراجعه کرده و پس از ورود، وارد صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر خواهید شد.

موارد خواسته شده را مانند تصویر بالا تکمیل کنید و عضو شوید. توجه کنید ابتدا باید در یکی از صرافی های معتبر ایرانی ارز تتر را بخرید و سپس آن را به کوینکس انتقال دهید و معاملات خودتون رو شروع کنید.

امیدواریم مقاله بررسی اعتبار و قابل اعتماد بودن کوینکس مفید بوده باشد.

3

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • فیلم واکنش همسر احمدی نژاد به موهای زن نامحرم روی سر شوهرش !

    فیلم واکنش همسر احمدی نژاد به موهای زن نامحرم روی سر شوهرش !

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما